Ook ik ben over!!

Ik heb sinds vanmiddag een Imac g5 en moet zeggen dat het erg goed aanvoelt. Ik moet alleen nog even mijn kabel internet goed instellen wat me nog niet gelukt is. Maar dat gaat me vast en zeker lukken. Ik zal over een aantal dagen wel posten hoe het allemaal bevallen is.

Hey, welkom en proficiat.

Wat je kabelinternet betreft, ga eens naar je windows bak met de kabel daar in,

voer eens “cmd” uit

dan kom je in de opdrachtprompt, daar doe je dan

ipconfig release

en dat zou het moeten doen als je je kabel in je mac steekt, of gewoon je modem eens resetten.

Veel succes ermee

Jep dat zou het wel eens kunnen zijn, ik zou er alleen ipconfig /release van maken (met de slash).

Gefeliciteerd met je iMac G5 !!!

[quote:b3e666bcf1="remcodb2"]Jep dat zou het wel eens kunnen zijn, ik zou er alleen ipconfig /release van maken (met de slash).[/quote:b3e666bcf1]

:innocent: Welja, je vergeet wel al eens een leesteken hier en daar natuurlijk… Srr about that one.

btw, heb je een Apple cinema display erbij genomen ?

[quote:227621721e="12Mac"]Ik heb sinds vanmiddag een Imac g5 en moet zeggen dat het erg goed aanvoelt. Ik moet alleen nog even mijn kabel internet goed instellen wat me nog niet gelukt is. Maar dat gaat me vast en zeker lukken. Ik zal over een aantal dagen wel posten hoe het allemaal bevallen is.[/quote:227621721e]

welkom to the family
en gefeliciteerd met je maccie

[quote:995ce0b415="Maclord"]welkom to the family en gefeliciteerd met je maccie[/quote:995ce0b415]

Zou het niet beter kunnen zeggen :lol: (hetzelfde van mij dus :P)

Dank jullie wel voor de positieve reacties. Internet instellen is inmiddels gelukt en was niet moeilijk. Alles loopt als een trein maar het is allemaal wel even wennen.

Hoe heb je je iMac G5 geconfigureerd, welke schermgrootte, ram geheugen,...

Ik heb de goedkoopste imac genomen. Dit leek me meer dan voldoende voor wat ik er mee wil doen. Namelijk tekstverwerken, internetten itunes en wat in iphoto. Dus ook gewoon 512 mb ram, als ik meer wil in de toekomst prik ik dat zelf wel bij. Ik zit er wel over te denken om zo'n nieuwe meerknops muis van apple te kopen aangezien die ene knop wel heel erg wennen is.

Het kan met iedere meerknopsmuis, hoor. Dus ook met die trust muis van de dynabyte (of een ouwe van je PC) van een paar euro.

Maar de mighty mouse is wel erg gaaf. Dat met die ‘onzichtbare’ knoppen werkt prima, maar is meer een aardigheidje, het trackballetje is geweldig. Het knijpen vergt enige gewenning.