ook panther weigert slaapstand!!

Ook na het lezen van de diverse lijntjes op MacOSX over 'problemen met slaapstand', werd ik niet wijzer.

Sinds mijn OS X 1.2.8 (update) werkt mijn slaapstand niet meer. In die tijd heb ik ook een 2de harddisk op mijn G4 1 Ghz. aangesloten.

Sinds vandaag Panther er op gezet (geen clean install). Desondanks weigert G4 te gaan slapen. De monitor gaat wel uit, maar daarna kan ik alleen nog maar G4 uitzetten en opnieuw starten. Hoogst irritant.

Kan dit probleem te maken hebben met het aansluiten van een 2de HD of is er iets anders aan de hand.

Wie biedt??

Misschien heeft het met je Archiveer en installeer te maken. In principe worden alle (?) instellingen meegenomen naar 10.3 en aangezien het al niet werkte onder 10.2.8...

Maar misschien is het ook wel iets anders…

Mijn computer heeft dat probleem ook gehad. Zonder dat ik iets veranderd heb is het ook weer weggegaan. Wat bij mij wel werkte was gewoon de aan-knop even kort induwen (op iMac G4), dan viel ie direct in slaap.

Ik had ook slaapproblemen vanaf 10.2.8. Dit bleek de USB 2.0 kaart van Belkin te zijn. Heb het probleem opgelost door drivers van Orangemicro te installeren.

Welke hardware heb je naar de basis er in zitten.

In iedergeval een 2e harde schijf. Staat deze wel als Slave ingesteld en de 1ste harde schijf als Master?

Mijn HD1 staat als master en de 2de als slave.

Ik heb wel een extra PCI-slot met USB2 poorten, maar die werkt al maanden goed.

De aan en uitknop induwen schakelt alleen de monitor in de slaapstand. Ik krijg daarna niets meer aan de praat.

Heeft het wellicht zin als ik de PRAM(?)-knop op het moederboard reset?

[quote:f299e73f3b="Janvw"]Mijn HD1 staat als master en de 2de als slave.

Ik heb wel een extra PCI-slot met USB2 poorten, maar die werkt al maanden goed.

De aan en uitknop induwen schakelt alleen de monitor in de slaapstand. Ik krijg daarna niets meer aan de praat.

Heeft het wellicht zin als ik de PRAM(?)-knop op het moederboard reset?[/quote:f299e73f3b]

Is dit toevallig een Belkin USB2.0 kaart. Ik weet bijna wel zeker dat dit het probleem is. Bij mij was dit ook zo. Haal hem er maar een keer uit en probeer dan nog een keer.

Kijk als je hem er uit hebt ook even naar de chipset. Staat er in grote witte letters NEC, dan moet je deze drivers eens proberen van OrangeMicro.

http://www.orangemicro.com/updateusb2mac.html

Er staat dat ze voor 10.2 zijn, maar ze werken ook onder 10.3

't is een Kobishi 2.0 PCI USB-kaart. Ik zal eens die drivers proberen (morgen). Je hoort het. bedankt!

met andere drivers maakt geen verschil...

Kobishi zelf levert geen ‘nieuwere’ drivers. Pfff…

Ik probeer anders nog wel even om de kaart in zijn geheel te verwijderen. Kijken wat die dan doet.