Op mijn iCloud e-mailadres ontvang ik dagelijks ongewenste emails in het Russisch

Op mijn iCloud e-mailadres ontvang ik dagelijks ongewenste emails in het Russisch. Ik open die nooit maar verwijder ze onmiddellijk. Hoe kan ik dat stoppen? Ik heb er al aan gedacht mijn iCloud adres te verwijderen maar dan moet ik, ofwel een nieuw aanmaken ofwel iCloud email niet meer gebruiken, wat ik jammer zou vinden en ook, dan moet ik heel wat mensen daarvan verwittigen. Hoe kan ik dat stoppen? Graag jullie mening

Daar valt weinig/niks aan te doen.

Wat je wel kunt doen om voortaan voortdurende spam te voorkomen (geen garantie, helpt wel), is het automatisch laden van plaatjes in mails uitzetten. Door middel van “verbogen pixels” kan de afzender namelijk detecteren dat je de mail ontvangen/geopend hebt, en dan weet hij dat er iemand achter het mail-adres zit. Vaak houdt spam na een aantal weken op als je de mails niet meer opent (en het plaatjes laden uit hebt staan).

Bedankt voor je snelle reply. Waar, in het programma ‘Mail’ moet ik dat uitzetten? En kan ik dat dan op de iPad en iPhone ook doen?

graag je antwoord, alvast dank!

In de Mail voorkeuren. (Ik heb de Engelse versie, zie plaatje)

Jazeker. Zie plaatje voor de iPad settings. Voor de iPhone werkt het op dezelfde manier.

Zie ook:

fantastisch!!! Heel hartelijk dank!!! Ik had dat aangevinkt staan, dus ik moet het vinkje verwijderen.Screenshot 2021-08-18 at 18.41.46

1 like

Het doet spam niet direct ophouden, maar wraak kan geen kwaad als het om spam gaat: https://spa.mnesty.com

Forward spam naar het adres op die website (haal persoonlijke gegevens uit de body van de mail) en dan houdt een spambot van die service de spammer een tijdje aan het lijntje. De Russen moeten dan wel Engels kennen.

Dat is een waardevolle reply van u milez, dankjewel, ik zal dat zeker doen en hopelijk stopt het dan.
groeten en bedankt!

Ik zou een ‘regel’ maken in je Mail programma, daarmee kun je aan de hand van bepaalde kenmerken in de ongewenste mail deze automatisch verwijderen.

Het is makkelijk als die mail altijd van dezelfde afzender komt, dan vul je bij de regel die persoon als ongewenste afzender in. Als de mail steeds van andere afzenders komt, eindigt de afzender misschien steeds op ‘.ru’ (van Rusland)?
Als dat steeds verschilt zou ik eens kijken welke woorden er in die mails terug komen. Het is natuurlijk in het Russisch, maar in de aanhef, afsluiting of anderzijds vindt je vast wel een vaker voorkomend woord. Door dat woord bij ongewenste woorden in de regel te plaatsen, kun je op die manier de ongewenste mails meteen laten verwijderen.

Een korte handleiding over het instellen van regels op de Apple site:

Als dat steeds verschilt zou ik eens kijken welke woorden er in die mails terug komen. Het is natuurlijk in het Russisch, maar in de aanhef, afsluiting of anderzijds vindt je vast wel een vaker voorkomend woord. Door dat woord bij ongewenste woorden in de regel te plaatsen, kun je op die manier de ongewenste mails meteen laten verwijderen.

Dat zou ik ook doen. Regel maken hiervoor is niet moeilijk. Het zou zelfs kunnen dat alleen al het gebruik van Cyrillische tekens voldoende is om een regel te triggeren. Dus bijvoorbeeld я, ж of ĐŽ
Wel even testen of het geen false positives geeft,

ik kreeg net terug zo’n mail binnen.
Zie bijlage.
Zal ik dat eerste woord na ‘Van:’ bij ongewenste woorden zetten?Screenshot 2021-08-20 at 09.19.14

ik zou dus geen hele woorden maar losse letters doen.
je ziet vanzelf of het werkt. Zoniet, kan je altijd nog woorden doen. Je kunt zoveel woorden gebruiken als je wilt binnen één regel.

ik heb nu die mail geopend, wat zou ik plaatsen in ‘Regels’? ‘komt van’ en dan Naam of e-mailadresScreenshot 2021-08-20 at 09.27.53

Kijk, de mail is zg verstuurd van Claudia Roelant naar mij. En hij is verstuurd vanuit het contactformulier van een oude, vroeger gemaakte website, die nu al lang niet meer bestaat nl hydrofresh.eu/matratex.
Wat kan ik doen om dat te stoppen?
Screenshot 2021-08-20 at 09.33.36

Zoals eerder gezegd, ik zou deze mails helemaal niet meer openen, maar direct ongelezen verwijderen.

Ok, maar ze blijven wel dagelijks komen. Echt vervelend

Zolang jij ze blijft openen, blijven ze verstuurd worden

Dus direct verwijderen zonder te openen. Oké!
Dankjewel!

bedankt dit heeft mij ook geholpen :smile: