Op reis en toch verbinding maken. Een paar vragen...

Ik ga binnenkort beginnen aan de reizende productie Musicals in Concert II. Daar zitten een aantal hotelovernachtingen bij. Dat is allemaal erg lache, maar wat doe je overdag? iBook mee! Kan ik lekker werken aan m'n muziek, maar mail ophalen en beetje surfen zou ook leuk zijn. Op dit moment heb ik een Wanadoo cable basic abonnement met een COM21 modem, maar dat gaat dus niet werken met die inprikdingen in hotels en draadloos internetten zou ook leuk zijn. Wat is aan te raden als ik gewoon wil inprikken en wat is wijsheid als ik draadloos wil gaan? Een AirPort kaart zit er nog niet in. Ik heb hier de ballen verstand van, dus advies is welkom.

In je ibook zit standaard gewoon een modem. Meestal krijg je bij een kabel of adsl abonnement ook een beperkt modem abonnement. Meestal iets van 5- 10 uur per maand. Hier kan je mooi gebruik van maken als je op reis bent. Instellen kan je via voorkeuren/netwerk. Hier kies je voor modem en vul je je gegevens in. Klaar en veel plezier voor op reis.

Voor degene die veel op reis zijn, zoals ik, zou ik unet.nl aanraden. Het worldabonnement is werkelijk goed om overal ter wereld lokaal in te bellen.

In alle zelfrespecterende hotels hebben ze tegenwoordig Wifi. Veelal is het door een extern bedrijf aangelegd en moet daar ook betaald worden (bijvoorbeeld British Telecom in alle Holton en Starwood hotels in Engeland). Dit gaat via een credit card op de webbrowser of via een kraskaart (soord prepaid card) via de receptie. Dan koop je minuten internet in voor dat netwerk. Hiervoor heb je wel een Airport kaart nodig.

Zoals ron can al schrijft kan het ook via de modem op je kamer. Vaak bieden hotels ook internet aan zodat je geen abonnement hoeft te nemen maar net als met wifi minuten inkoopt en dan gratis belt.

Kijk even op www.miwfi.nl voor meer info of op http://www.miwifi.nl/?p=zoeken&c=hotspots voor hotspots in de buurt (zowel betaald als gratis). Ook kan je even op de site van het hotel kijken of ze wifi of internet aanbieden.

Zo'n hotspot is dus te vergelijken met een AirPort basisstation?