Op vakantie: Koffer weg.

Lekker dan! Staan we hier gister op Denpasar Airport (Bali), is onze derde koffer achtergebleven in Londen! :roll: Gelukkig zaten er van mij niet zo heel erg veel spullen in, maar mijn ouders missen nog erg veel. We hopen nu maar dat de koffer snel terecht komt, en dat ze hem bij ons hotel af kunnen leveren.

Een paar vakanties terug zijn er van ons ook koffers blijven hangen op Londen HTR. Gelukig was dit op de terugreis, maar erg prettig was het niet.

Wie heeft er ook eens zo iets mee gemaakrt? En was dat ook in Londen?

Dat gebeurt zovaak bij ons. Minstens de helft van de vliegreizen zijn we de koffers kwijt. VB. Met de terug reis vanuit miami waren wij alle koffers kwijt. Niemand wist waar ze waren en na 3 weken moesten we zelf maar naar parijs komen om in het onbekende koffer depot te zoeken. Daar hebben wij ze uiteindelijk gevonden. Vrienden van ons ook afgelopen kerst kwamen uit zuid-afrika en ook een aantal koffers kwijt.

[quote:f727907148="Napsju"]Wie heeft er ook eens zo iets mee gemaakrt?[/quote:f727907148] Ik stond eens tevergeefs aan de verkeerde bagageband te wachten op mijn koffer.

[quote:f727907148=“Napsju”]En was dat ook in Londen?[/quote:f727907148]
Nee, in Rome.

Nog iets. Alles wat je niet wil kwijtraken/belangrijke dingen. Doe het in je handbagage samen met 1 setje kleding.

jep, op weg naar zuid-italie zijn in rome de koffers van mijn ouders een keer kwijtgeraakt, werden na een paar dagen bezorgd Op de terugweg zagen we in Rome een koffer helemaal verlaten ergens buiten tussen de vliegtuigen staan :?

Eén keer meegemaakt op de terugreis uit Australië. Na een noodlanding in Oman zijn we van onze koffers gescheiden. Die werden na een paar dagen keurig thuisbezorgd.

Het is al gezegd: belangrijke zaken in de handbagage meenemen. Voor dit soort situaties is extra ondergoed en kleding ook erg fijn om in de handbagage bij je te hebben :D.

Ik heb de afgelopen jaren veel transfers op Heathrow gemaakt, en als je zelf je vliegtuig al haalt zijn het vaak je koffers die dat niet redden... Een keer was het zelfs op zowel de heen- als terugvlucht raak. Dus dat vliegveld heeft wel een reputatie vrees ik. Overigens hoor ik veel mensen die op Schiphol een transfer maken ook over dit fenomeen klagen.

Jep, Heathrow is berucht om het zoekraken van koffers. Gelukkig zelf nog niet mee gemaakt. Maar hee, je zit op Bali met je vuile, stinkende mazzelkont :P. Alleen geen airco op de airport heh!? Maar goed dat je met bijna 30 graden uit NL bent vertokken, dan is de klap minder groot :wink:

[quote:854a217f0f="MvE"]Het is al gezegd: belangrijke zaken in de handbagage meenemen. Voor dit soort situaties is extra ondergoed en kleding ook erg fijn om in de handbagage bij je te hebben :D.[/quote:854a217f0f]

We hadden ook alleen kleding, handdoeken, drop en dat soort spul in de koffer zitten.

Mijn pa gaat zo even naar het vliegveld in Denpasar bellen of ze al iets weten over de koffer.

In dit kader zag ik van de week iets grappigs op TV. Een pasgetrouwd Russisch stel ging direct na de bruiloft op huwelijksreis, trouwkleding nog aan. Je voelt 'm al aankomen... koffers weg. Grote hilariteit natuurlijk onder de rest van de toeristen en plaatselijke bevolking want daar gingen ze de volgende dag in bruidsjurk en strak pak op zoek naar wat minder opvallende kleren.

De koffer werd kort voor hun vertrek pas bezorgd.

Mijn zus had het vorig jaar..

3x raden waar…
Idd, London.

Vlucht met British Airways.
Heeft dus 4 dagen in Miami gezeten zonder koffer…

Maar goed, al doende leert men.
Haar afgelopen vakantie had ze een aantal belangrijke spullen in haar handbagage gedaan :slight_smile:
Maja, niet met BA gevlogen dus ook geen koffers kwijt :stuck_out_tongue:

Ik had het vorig jaar in New York, op JFK Airport. Maar het lag niet aan het vliegveld, want mijn koffer stond gewoon nog op Schiphol! KLM was te laat of te langzaam geweest met inladen en de achtergebleven koffers zouden de volgende dag naar NY gevlogen worden. Na twee dagen stond er om zes uur 's ochtends een vriendelijke, grote, zwarte kerel met mijn koffer voor de deur. Dat was fijn, want de volgende dag zouden we naar Michigan gaan. Vanaf die tijd neem ik altijd een of twee setjes verschoning mee in m'n handbagage... Verder nog een akkefietje gehad, jawel op Heathrow! Maar ook dit lag niet aan het vliegveld. Icelandair had mij niet gemeld, dat bij de transfer in Londen de bagage direct naar Amsterdam zou gaan.

Paar jaar terug hadden we een kapotte koffer die we met een broekriem hadden dichtgemaakt. Die riem was losgegaan en toen we terugkwamen op schiphol zagen we alle dingen in die koffer een voor een van de band af komen met als laatst een lege koffer. De broekriem is overigens niet teruggekomen.

[quote:98a8718eac="remcodb2"]Paar jaar terug hadden we een kapotte koffer die we met een broekriem hadden dichtgemaakt. Die riem was losgegaan en toen we terugkwamen op schiphol zagen we alle dingen in die koffer een voor een van de band af komen met als laatst een lege koffer. De broekriem is overigens niet teruggekomen.[/quote:98a8718eac]HAAAAHAHAHAAAHAAHAHAAA

ROFL
[size=9:98a8718eac]sukkel[/size:98a8718eac]

Ik ga een keer of 3-4 per jaar binnen Europa weg met het vliegtuig, maar het in de laatste jaar of 6-7 nog nooit een koffer gemist. Mazzel, denk ik. Misschien maakt het uit dat dat niet met vakantie-charters was, maar met lijnvluchten en meestal buiten het drukke vakantie seizoen.

Inmiddels hebben we bericht gekregen van het vliegveld hier in Denpasar. De koffers zijn inmiddels op Bali en zijn nu onderweg naar ons hotel. Ik ben benieuwd.

Een keer naar Spitsbergen geweest. Ongenaakbaar eiland richting Noordpool. Onze route: Amsterdam - Oslo - Tromsø - Longyearbyen. Die van mijn tas: Amsterdam - Oslo - Metz (!)

Op Spitsbergen de nodige ‘aanvulling’ gekocht. Voordeel: je hoeft er geen belasting te betalen. Nadeel: alles is er stervensduur.

Bij terugkomst op schiphol wachtte een weerzien met de tas. We zijn allebei op vakantie geweest; alleen niet samen.

ik kwam een keer uit NY met één of ander Arabische luchtvaartmaatschappij. Ik bij de luggage band wachten, maar geen koffer. Die bleek door te zijjn gevlogen naar Soudi Arabië.

Dus bellen, en ja hoor een week later komt er een AOW’er met een autootje langs om mijn koffer te brengen. Maar neen het was een tas van iemand anders. Weer gebeld, en weer een week later kreeg ik de goede!

Gelukkig was ik al vergeten hoe de vakantie was geweest dus kon ik meteen de foto’s gaan kijken die in de koffer zaten!

Sterker nog: Ik wilde op vakantie gaan en kon thuis mijn koffer niet vinden.

reisje naar Florida, USA... bij aankomst blijken de koffers een ander vliegtuig te hebben gepakt, namelijk richting Tokyo. Na twee weken vakantie kwam de koffer pas, moesten er wel stuk voor omrijden tijdens onze rondreis. Die laatste week maakt dan ook niet meer uit eigenlijk, alles al nieuw gekocht. Gelukkig wel via de verzekering in USA kunnen shoppen en alles nieuw aangeschaft. Alles werd vergoed.

[quote:dc1dd4cc07="krachtboek@mac.com"]bij aankomst blijken de koffers een ander vliegtuig te hebben gepakt, namelijk richting Tokyo.[/quote:dc1dd4cc07]

Ik heb een keer gehoord van een ouder echtpaar, van wie een van de twee bij het boarden de verkeerde loopbrug had gepakt en zodoende ook aan de andere kant van de wereld uitkwam! :lol: