Op zoek naar betaalbaar adres voor reparatie PB 15 inch

Hallo, ik ben al 2.5 jaar een dolgelukkige bezitter van een PB 15 inch die helaas heel ongelukkig gevallen is. De Garantie is toch voorbij en ik weet dat de officieele apple repair centers erg duur zijn. Ik ben bang voor erg hoge kosten.Ik heb geen problemen met eventuele tweedehands onderdelen. Weet iemand misschien een goedkoop adres waar ik mijn powerbook kan laten repareren. NB: De hard disk start dan wel/dan niet op. Af en toe doet het scherm het met de melding "wrong memory adress".

Alvast dank!,

Martin

Professionele reparatie is altijd duur. De mensen die er echt verstand van hebben zullen je er ook voor rekenen. Helaas, je kan proberen een deal te sluiten met een reparateur.

Of je moet heldhaftig zijn en het zelf proberen. Er zijn vele tutorials op het internet te vinden over hoe je je Powebook uit elkaar kan halen.

Op www.xlr8yourmac.com zul je vast wel wat vinden

Heb je al geprobeerd je geheugen kaartjes even "opnieuw" erin te zetten. Kan zijn dat door de val ze nu net niet helemaal lekker zitten.

Anders moet je hier is proberen. Hier heb ik al veel goede dingen over gehoord.

pbfixit.com

Je kunt proberen een tweede hands PB erbij te kopen voor onderdelen. Maar dat is een beetje tricky als je niet precies weet wat de oorzaak van jouw problemen is. (Alhoewel de kans vrij groot is dat het moederbord een flinke tik heeft gekregen.)

Een alternatief is proberen je kapotte PB in te ruilen op een nieuwe.
Je krijgt er uiteraard veel minder voor terug dan bij inruil van een werkend exemplaar, maar wie weet krijg je een aanbieding waar je je in kunt vinden.

Thxs voor julie snelle reacties! PB Fixit ben ik al geweest. Hij is al helemaal los geweest en ik heb alles gecheckt of zaken "Los"zitten, maar het probleem blijft hetzelfde. Misschien kent iemand "truuks" hoe je kan bepalen in welk onderdeel de "storing" zit? (logic board, hd, etc...)

Ik zou je aanraden naar een Certified Service Centre te gaan en daar je probleem voor te leggen. Je kunt prijspgaaf krijgen, dwz tot een bepaald bedrag (zeg 100 euro) wordt automatisch gerepareerd, wordt het bedrag hoger,dan nemen ze eerst contact met je op. Zeg je nee, betaal je alleen onderzoekskosten (meestal 70 tot 100 euro). Weet je in elk geval waar je aan toe bent...

[quote:a813ebe53b="Mart Raimond"] Misschien kent iemand "truuks" hoe je kan bepalen in welk onderdeel de "storing" zit? (logic board, hd, etc...)[/quote:a813ebe53b]

En daar zit nou net de kennis en kosten van de techneut, kost ons ook duizenden euro’s per jaar om gecertificeerd te zij/blijven…

Evengoed sucses,

Ewout

[quote:82f6bfa61d="passenger"]Ik zou je aanraden naar een Certified Service Centre te gaan en daar je probleem voor te leggen. Je kunt prijspgaaf krijgen, dwz tot een bepaald bedrag (zeg 100 euro) wordt automatisch gerepareerd, wordt het bedrag hoger,dan nemen ze eerst contact met je op. Zeg je nee, betaal je alleen onderzoekskosten (meestal 70 tot 100 euro). Weet je in elk geval waar je aan toe bent...[/quote:82f6bfa61d]

ok, duidelijk…
Ik ga naar macrepair in Amsterdam met bovenstaand voorstel.
Ze zeggen dat ze goedkoper zijn en verder beschikken ze ook over 2e handsonderdelen…
Deze onderdelen kun je dan in overleg nemen ipv nieuwe.

Als iemand op de valreep nog slechte ervaringen met macrepair heeft, laat het mij weten.

Ik post hier wel mijn ervaringen met macrepair voor de mensen na mij met soortgelijke situaties.

Wordt vervolgt…

http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html Misschien dat je daar een geschikte manual vindt.