Op zoek naar de ideale portable muziek speler

Ik kwam via via op de weblog van Tony Schreiner, 1 van de ontwikkelaars in het Microsoft Internet Explorer team (jawel!). Toen ik op zijn blog wat verder las dan het artikel wat ik zocht, zag ik onderstaande post:

http://blogs.msdn.com/tonyschr/archive/2004/05/13/131593.aspx

Op basis van zijn requirements voor de ideale portable machine heeft hij een 3D image gerendert van hoe die machine eruit moet zien. Wetende dat hij een programmeur bij Microsoft is, moest ik zo ontzetten hard lachen. Tussen de regels door schreeuwt hij APPLE IPOD MINI, maar dan zonder radio, maar het woord iPod valt nergens… gewoon geinig :slight_smile:

Zijn speler heeft niet echt veel toe te voegen aan de huidige iPods....... De gerenderde beelden laten gewoon een iPod zien gegoten in een lelijker Microsoft-jasje :D

Maar waarom willen die gasten allemaal WMA-support? Wat is er nu zo geweldig aan dat formaat? Ik zie het niet :?

Hij noemt wel de iPod in de specs. "Around the size of the iPod mini, but smaller in some dimensions."

Het is een oerend lelijk ding met onhandige bediening, vind ik.

WMA is na Real het slechtste audio formaat dat je maar kan bedenken. Wel leuk voor M$ want er zit DRM op zodat M$ kan bepalen wat jij mag doen met je WMA bestandje.

FM radio heb ik nooit begrepen. Wat moet je met het slappe hersenloze gekakel van Edwin Evers of Jeroen van Inkel als je 10.000 van je eigen favo artiesten op zak hebt?

[quote:8b6c8555af="colpolyp"] FM radio heb ik nooit begrepen. Wat moet je met het slappe hersenloze gekakel van Edwin Evers of Jeroen van Inkel als je 10.000 van je eigen favo artiesten op zak hebt?[/quote:8b6c8555af]

De radio in Seattle (en in de US in het algemeen) is een ander fenomeen dan de vormloze commerciele hap die we in NL voorgeschoteld krijgen. Ik heb in de USA een aantal keer naar ontzettend goede radio geluisterd waar de playlist rondom de smaak van iemand of een thema werd opgebouwd. En een keuze dat je hebt! Ik snap best dat ze daar graag ook FM ontvangst hebben.

En van een Microsoft employee kan je niet anders verwachten dan dat ze WMA willen hebben :slight_smile:

Overigens heeft het AAC formaat dat apple gebruikt ook een DRM: Fairplay.

ja da's ook zo, het ging mij ff alleen om de mensen hier in NL die roepen dat ze het ongelooflijk stom vinden dat er geen radio in de iPod zit.

De DRM die Apple gebruikt houdt in dat je je muziekje op een oneindig aantal iPods mag zetten en op 4 computers (mac / PC) en als je die computers weer weg doet, kan je je liedjes autoriseren op weer andere mac / pc’s zodat het liedje dus altijd van jou is.

Wil wil er nou een sigaren blikje als MP3 speler?

[quote:db921b247f="MacBjorn"]Maar waarom willen die gasten allemaal WMA-support? Wat is er nu zo geweldig aan dat formaat? Ik zie het niet :?[/quote:db921b247f] Om excact dezelfde reden dat wij graag alles in Quicktime formaat zien...

dus vul je eigen reden maar in. Wij hebben onze idealen en wensen, zij ook.
als mensen alleen maar gaan maken en verkopen waar zij de voorkeur aan
geven, en geen rekening houden met de wensen van een ander, houdt het snel op.