Als ik onder mijn account een document vanuit een programma wil openen krijg ik altijd 10-30 seconden de strandbal te zien alvorens ik het dialoogvenster te zien krijg.
Dit op een TiBook 1Ghz, Mac OS 10.4.3. Gezien het probleem niet voorkomt bij een andere gebruiker op hetzelfde toestel vermoed ik dat het iets te maken heeft met een of andere corrupte plug-in of voorkeuren. Ik heb reeds de bevoegdheden hersteld en het programma Preferential Treatment laten lopen, maar dat bracht geen soelaas. Is dit een bekend probleem en/of weet iemand een goede manier om de boosdoener op te sporen.
Btw. Alles herinstalleren behoort niet tot de opties en lijkt me niet nodig gezien alles nog perfect werkt onder andere accounts.
[quote:3977e586f4="aaike"]Ik heb reeds de bevoegdheden hersteld, maar dat bracht geen soelaas.[/quote:3977e586f4]
Uiteraard niet. Dat doet nooit wat. 8)
[quote:47d1697f1d="Esquare"]Uiteraard niet. Dat doet nooit wat.[/quote:47d1697f1d]
Niet mee eens; bij mij was dat een keer de manier om vastlopers met Palm Desktop op te laten lossen.
Ik begrijp wel wat je bedoeld: het wordt soms als wondermiddel tegen elke computerkwaal gepresenteerd...
[quote:8772a9fab5="Oppie"][quote:8772a9fab5="Esquare"]Uiteraard niet. Dat doet nooit wat.[/quote:8772a9fab5]
Niet mee eens; bij mij was dat een keer de manier om vastlopers met Palm Desktop op te laten lossen.[/quote:8772a9fab5]
Dit is volslagen OT: maar hoe weet je zo zeker dat dat de oplossing was? Vaak verdwijnen kwaaltjes 'vanzelf' of na een herstart. Het herstellen van bevoegdheden heeft hoegenaamd geen invloed op applicaties die niet tot de standaard (Apple) installatie behoren.
Ik wil niet uitsluiten dat het in 1 op de miljoen gevallen inderdaad een probleem kan verhelpen. Maar datzelfde geldt ook voor een flinke schop tegen de computerkast.
Tja... ervoor liep ie vast, erna niet. Dit zonder herstart e.d.. Maar keihard bewijzen kan ik het natuurlijk niet. Waarom weet jij zo zeker dat het [b:2ba62dc4ae]nooit[/b:2ba62dc4ae] werkt?! :?
[quote:5de6e33563="Oppie"]Tja... ervoor liep ie vast, erna niet. Dit zonder herstart e.d.. Maar keihard bewijzen kan ik het natuurlijk niet. Waarom weet jij zo zeker dat het [b:5de6e33563]nooit[/b:5de6e33563] werkt?! :?[/quote:5de6e33563]
Bijna nooit. 8)
Omdat dat ‘herstel bevoegdheden’ alleen naar door Apple geïnstalleerde spullen kijkt: niet naar de bevoegdheden van andere programma’s, niet naar de bevoegdheden van gebruikersbestanden en niet naar de bevoegdheden van andere mappen en schijven. Zolang de installers van anderen van de Apple-spullen afblijven, kunnen ze dus geen schade aanrichten die je met dit middel kunt herstellen. (Ze kunnen natuurlijk wel de nodige schade aanrichten die je met geen enkel middel kunt herstellen. )
Ik ken eigenlijk maar één situatie waarin het herstellen van bevoegdheden echt nodig is: als je een Apple-applicatie of iets dergelijks van de ene Mac naar de andere kopieert.
Om weer bij het probleem terecht te komen... uitschakelen van de automatische iDisk synchronisatie blijkt niet te helpen. Andere ideeën?
Wat betreft permissies herstellen weet ik ook dat het geen wonderoplossing is maar ik schreef het maar om die suggestie al niet meer te moeten krijgen want sommige mensen ‘geloven’ er wel nog steeds in. Btw. onlangs hielp het wel eens bij mij toen Entourage een foutmelding gaf over de database en niet meer wou openen. Vermoedelijk moet Ent. zelf de permissies om zeep geholpen hebben.
[quote:1e0cfe4e77="aaike"]Om weer bij het probleem terecht te komen... uitschakelen van de automatische iDisk synchronisatie blijkt niet te helpen. Andere ideeën?[/quote:1e0cfe4e77]
Heb het net nog even geprobeerd: je moet de hele Synching uitzetten, anders blijft het traag.