'Open in Rosetta' optie bij Intel-Macs?

Wil iemand met een Intel-Mac even dit voor me doen?

1. Ga naar de map programma’s
  2. Selecteer een universeel programma en toets [command] + i in. Het infovenster opent.
  3. Zie je hier een optie om het programma in Rosetta te openen?

-Zo nee, vind ik dat schandalig. Dit kon wel in de vroegere developers versies (10.4.1-10.4.3). Hiermee kan je bijvoorbeeld ‘PowerPC-only’ plugins in Safari draaien. En ik kan op mijn PowerPC-Mac toch ook een ‘universal’ (Carbonlib, universal met MacOS 9 en X) programma openen in Classic, ipv enkel native in MacOS X?
En al dat gewoon opdat je niet meer zou merken dat je een PowerPC-programma draait.

-Zo ja, niets aan de hand. Mensen met Safariplugins die niet werken kunnen nu kiezen om Safari in Rosetta te openen, waardoor die plugins wel werken.

[quote:78b8b11a9a="Xserve"]3. Zie je hier een optie om het programma in Rosetta te openen?[/quote:78b8b11a9a] Yup.

Dit is door apple ook goed gedocumenteerd op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303120

[quote:e9442904af="Esquare"][quote:e9442904af="Xserve"]3. Zie je hier een optie om het programma in Rosetta te openen?[/quote:e9442904af] Yup.[/quote:e9442904af]

Ok, bedankt :wink: