open maken van een Imac(plastic kast)

Hi,

Wie kan me vertellen hoe ik een I mac kan openen
Harddisk is aan puin en wil er een nieuwe inzetten.
Krijg het monster niet open.
Wie Oh wie

Welke iMac bedoel je precies? G4,G5, of de Mini?

Als het over de iMac-halve bol gaat, moet je hier even zoeken: www.XLR8YOURMAC.com of hier: MacOSX.nl Forum Index Hardware

Idd altijd nuttig om te weten welke imac het is. Imac G3:daar zijn 2 versies van qua open maken dan hé Imac G4 Imac G5

[quote:bf9d7b6d8c="lsmisch"]Idd altijd nuttig om te weten welke imac het is. Imac G3:daar zijn 2 versies van qua open maken dan hé Imac G4 Imac G5[/quote:bf9d7b6d8c]

Van de iMac G5 zijn ook twee versies. Die zonder iSight is met drie schroefjes aan de onderkant heel eenvoudig open te maken. Dat staat ook gewoon in de handleiding. Er zijn op Apple’s support site ook handleidingen te vinden voor het vervangen van onderdelen zoals de harde schijf (link) voor deze eerste iMac G5’s.

De iMac G5’s met iSight (en ook de iMac Core Duo) is heel wat moeilijker zelf open te maken heb ik gelezen. Met google is dat wel te vinden. Ik zou er bij die iSight iMacs in ieder geval niet snel zelf aan beginnen.

En nog wat low.frequent: wanneer je zo met een onduidelijke vraag uit de blauwe hemel komt vallen, en desondanks een aantal mensen tòch de oplossing voor je proberen te vinden, zou het wel zo fatsoenlijk zijn indien je iets van je laat horen.( alhoewel, laat ook maar)

Kijk gewoon even op Apple.com support-page. Daar is een pdf met stap-voor-stap (de)montage handleiding.

@ sedikit: vooralsnog houd ik zelf de mogelijkheid open dat hij/zij nog niet weet dat ons forum zo snel werkt. De thread is immers pas een paar uur geleden gestart. Leuk idd als iemand daarna nog even terug komt maar we geven hem/haar nog een kans, ok? :wink:

@ low.frequent: dit is een goede start…