open vensters

Hoi,

Ik weet niet of ik hier in het goede forum zit maar ik zit met het volgende.

Ik heb een airport netwerkje tussen een G3 desktop en mijn iBook alles werkt perfect (beide 10.2.6) :slight_smile: .
Alleen wil ik als ik mijn iBook opstart de hardeschijven van de G3 op mijn bureaublad hebben staan. Nu heb ik bij inlogonderdelen van systeemvoorkeuren de hardeschijven van de G3 toegevoegd en als ik de iBook opstart komen ze ook op mijn bureaublad te staan, so far so good :slight_smile: .
Alleen worden de hardeschijven ook geopend tijdens het inloggen :frowning: ,
eigelijk wil ik dat ze alleen maar op mijn bureaublad zonder dat ze gelijk geopend worden.

Dus mijn vraag is hoe krijg ik het voor elkaar dat ze wel op het bureaublad verschijnen maar niet geopend worden

mvg Pieter

tja ... ik dacht eerst aan iets zoals de "locatiemanager" (ofzoiets) maar daar ben ik ni zo goed in thuis.

de enige oplossing die ik voorlopig kan bedenken is een Applescriptje die de vensters weer sluit (vraag me geen code :wink: ) en dat mee laat opstarten.

wat gebeurd er eigenlijk als 1 van de toestellen niet in het netwerk staat? (bv : te ver verwijderd, uitgeschakeld, defect…) treden er dan errors op en/of gaan de vensters dan ook open?

[quote:3bc34411c5="LeslyWeyts"]wat gebeurd er eigenlijk als 1 van de toestellen niet in het netwerk staat? (bv : te ver verwijderd, uitgeschakeld, defect...) treden er dan errors op en/of gaan de vensters dan ook open?[/quote:3bc34411c5]

De G3 staat eigelijk altijd aan, (die gebruik als extra hardeschijf en voor Seti at home) en met de iBook ben ik nog niet uit bereik geweest :D.

Als ik via “verbind met server” inlog komen de schijven gewoon op het bureaublad te staan zonder dat ze geopend worden, dit gebeurd alleen maar als ik ze heb toe gevoegd via “inlogonderdelen”.

mvg.

Pieter

Ik denk niet dat het mogelijk is de vensters niet te laten openen. Je geeft in inlog-onderdelen immers de opdracht ze te 'openen'. Misschien is het handiger de G3-schijf gewoon bij je 'Favorieten' te zetten? Dan gaat het opstarten gelijk sneller... Bovendien, moest je toch buiten bereik van de G3 zijn, dan zit je iBook niet hopeloos te zoeken naar de G3.

PP

Ze staan nu in de favorieten, maar als ik naar favorieten ga dan worden de hardeschijven nog steeds geopend en dat is nog steeds niet wat ik wil.

mvg.
Pieter

[quote:71882abc06="pouwt44"].... en dat is nog steeds niet wat ik wil.[/quote:71882abc06]

Misschien binnenkort wel… gewoon geduld hebben… :wink:

sorry… bad humor

Maar om ook nog even een nuttige bijdrage aan deze draad te leveren, heb ik een applescriptje voor je gemaakt, deze kun je hier downloaden.

Plaats het scriptje in je startup-items, en na het opstarten worden alle open venstertjes weer gesloten.

(PS: Dit scriptje moet dan natuurlijk wel uitgevoerd worden NA het automatisch verbinden met de server, maar dat lijkt me logisch)

[EDIT]Blijkbaar kun je zo’n scriptje niet op de normale manier uploaden/downloaden, want dan werkt het niet… ik heb het even ingepakt met stuff-it, als je het uitpakt, dan heb je een wel werkend script. Klik hier om het WEL werkend scriptje te downloaden…[/EDIT]

Werkt perfect. Thanks. :D

Alleen jammer dat dit nu weer via een speciaal scriptje moet, waarom dit niet is ingebouwd in MacOs X is wel een gemiste kanslijkt mij.
Ik vraag mij af hoe dit geregeld is in MacOs X server, of je bij het inlogen op de server ook de schijven moet sluiten als ze op het bureaublad verschijnen.

mvg.
Pieter