Openemen vanaf DAT recorder naar de Mac

Het lukt mij maar niet om mijn Sony Dat recorder aan de praat te krijgen aan mijn G5. Via de optische digitale poorten sluit ik met een TOS-kabel de apparaten aan elkaar. Ik zou verwachten dat de mac het meteen herkent en dat ik op kan nemen. Niets in minder waar. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing. Ik wil graag digitaal opnemen en niet analoog.

Fredro

ik heb (nog) geen G5 dus het is een beetje luchtzwemmen, maar.... heb je al in het hulpprogramma audio-midi configuratie gekeken? daar stel je namelijk de standaard audio-invoer van je mac in. wellicht vind je daar "optical in" of "digital in" of zoiets.

De algemene teneur is dat je software nodig hebt om iets op te nemen. Een kabel in je mac stoppen zal niet zoveel opleveren ben ik bang....

Ik neem alles op via Logic Pro met een Motu 828 ertussen, dat kan zowel analoog of digitaal maar er zijn talloze mogelijkheden.

Heb je in de preference "sound input " opt digital in gekozen?

Als ik kijk in de geluidsvoorkeuren staat de digitale invoer wel in het lijstje maar als ik die aanklik staat er onder in het beeld 'er zijn geen invoerinstellingen beschikbaar voor het geselecteerde apparaat'. Kennelijk werkt er iets niet of zo. Ik kan alleen de lijninvoer selecteren. Ik gebruik soundtrack, Logic Pro is wel erg prijzig en een Motu828 ertussen is helemaal een kostbare zaak. Ik hoop dat iemand nog een oplossing weet!

Zou er verschil zijn tussen G5 en iMac G4 voor importeren? Als het software-matig is meen ik namelijk dat bij ons op het werk het importeren gebeurt via Peak (op Imac G4 met Panther dus), kan dit pas morgen bevestigen.

Er zal in Soundtrack toch wel een audiovoorkeur zitten ?

ik krijg vanavond mijn G5 en morgen zal ik eens proberen wat mijn G5 zeg als ik mijn DATrecorder er digitaal op aansluit... wel jammer trouwens dat de digitale aansluiting in toslink variant is, ik had liever een gewone sp/dif cinch plug gezien...

[quote:fb4f8b49c6="vhbart"]Zou er verschil zijn tussen G5 en iMac G4 voor importeren? Als het software-matig is meen ik namelijk dat bij ons op het werk het importeren gebeurt via Peak (op Imac G4 met Panther dus), kan dit pas morgen bevestigen.[/quote:fb4f8b49c6]

Sorry, ik moet gas terug nemen. Wij werken niet met DAT maar met minidisc :mrgreen:, aangesloten via Griffin USB audio Adapter en te importeren via Peak.