openen gedownloade documenten

Hallo allemaal,

Ik heb vaak een probleem met het openen van gedownloade documenten van het internet.Bijvoorbeeld ik heb limewire gedownload.
Inplaats dat 'ie met stuffit expander opent verschijnt itunes plotseling,waar ik dus niks aan heb!Bij het openen van een ander document verscheen exel(Mac Oficce).Sommige dingen worden wel weer met stuffit geopend.Ik heb in de preferences van stuffit aangevinkd dat alle documenten(.sit,.bin etc) moeten openen met stuffit.Desondnaks hou ik het omschreven probleem.Wat moet ik doen??

Bedankt voor jullie reactie,Jeroen

Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij kan je stuffit en andere programma's (ook de programma's waar je mee download) vertellen dat ze nix moeten doen. Je gedownloade files kan je dan zelf openen/bewerken.

ctrl klik op het ikoon van het bestand en kies Toon Info. Hierin scroll je tot je 'Open met programma' vindt. Je ziet nu de ikoon van bvb.iTunes met onderaan rechts een zwart driehoekje. Klik op de ikoon. Je kan uit allerlei programma's kiezen. Zie je StuffitExpander niet selecteer dan 'Andere' en navigeer in de boomstructuur tot je StuffitExpander vindt. Kies StuffitExpander en vooruit met de geit.

bedankt voor de snelle reacties. Dat handmatig instellen werkt prima(ctrl-aanklikken enz.) Ik ben uit de brand geholpen!

jeroen

jeroen, je was vergeten in te loggen! :)