OpenOffice

Ik wil niet langere MS-software op mijn machine. OpenOffice lijkt mij prima alternatief. Wie gebruikt Neooffice? Alleen die interface lijkt mij niet echt 'sexy'. Is daar iets aan te veranderen?

Nee helaas, OpenOffice en NeoOffice zijn allebei zo lelijk als Windows 95 en daar is niks aan te doen, dus ik weet niet of je dat zo gelukkig maakt. Waarom wil je trouwens een MS-vrije machine. Oke MS is niet perfect maar ik ben toch zeker tevreden met mijn Office 2004 :D

Je kunt er iets aan veranderen: heel lang wachten... :P Ik heb begrepen dat ze wel van plan zijn de boel echt Mac OS X-waardig-uitziend te maken, maar ja, dat gaat nog wel even duren... :?

Ik gebruik trouwens met veel plezier Pages en Keynote, maar goed, ik weet niet of je Excel kunt missen en wat je van Word en PowerPoint hard nodig blijft houden?

[quote:014b8c8339="slam"]Ik wil niet langere MS-software op mijn machine. OpenOffice lijkt mij prima alternatief. Wie gebruikt Neooffice? Alleen die interface lijkt mij niet echt 'sexy'. Is daar iets aan te veranderen?[/quote:014b8c8339] :? :roll: Als je geld kan uitgeven is je machine binnen de kortste keren [url=http://www.apple.com/iwork/]M$-vrij[/url]

NeoOffice is een erg bruikbaar programma als je geen Word wil gebruiken. Doet niet onder voor Word. De interface wordt langzamerhand ook wat beter.... voorbeeld: [img:129169cd73]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7228[/img:129169cd73]

[quote:6b3c7a6fe1="JeePee"]ik weet niet of je Excel kunt missen[/quote:6b3c7a6fe1]

AppleWorks :nietblij:

Hoe vaak moet ik het nog zeggen zzz :moe:

Wat mij betreft is NeoOffice beter dan word. Het corrigeerd tenminste niet alle woorden automatisch als ik dat niet wil. (In MS Word kan ik het ook uit zetten, maar op de vreemdste momenten staat het weer aan.)

Maar vooral vind ik NeoOffice fijn omdat het (net als alle cocoa app’s trouwens) meerdere talen doorelkaar ondersteunt. Als ik in MS Word engels en nederlands door elkaar schrijf (dit heb ik vaak nodig bij mijn studie) gaat 'ie driftig alles verbeteren in een willekeurige taal, en anders zit ik met een tekst vol ‘spelfouten’.

En als je de standaard werkbalk uitzet (waarom wil je een knop om te openen en te bewaren?!! Commando’s als command-s, command-o, command-n, en command-z kunnen ook zonder knop) zie het er inmiddels best goed uit.

En NeoOffice kan met office bestanden werken zonder dat je de hele tijd dingen hoeft te exporteren, zoals met Pages. Bewerken en e-mailen gaat zonder vertraging en verlies van opmaak.
Hetzelfde geldt voor Excel bestanden.

Screenshotje:
[img:34b044f913]http://www.imagehosting.us/imagehosting/showimg.png/?id=525758[/img:34b044f913]

Pages en Textedit. Heb ik genoeg aan.

Ik zou niet weten hoe je het uiterlijk aan zou kunnen passen, maar zo belangrijk is dat ook weer niet. Neooffice is iets beter geintegreerd in OS X, wat blijkt uit o.a. de menus die gewoon in de menubalk staan en de ondersteuning van al je lettertypen.

Openoffice werkt onder X11 en daarom staan de menu’s boven aan het venster. Openoffice onder X11 werkt overigens wel iets sneller dan Neooffice waar veel Java in verwerkt is.

Nu maar hopen dat Openoffice 2 snel uitkomt, dat ziet er toch wat beter uit en heeft wat meer mogelijkheden.

Khad een nieuwe mac mini gekocht, maar apple works zat er niet eens bij.. op welk cd'tje staat ie? Kheb nu ook iWork, is het dan nog nodig om apple works te downloaden? Kmerkte gisteren trouwens dat die standaard teksteditor ook word documenten kan openen.

dat was weer een K3 post… :mrgreen:

[quote:0913e769c9="procemo"]Khad een nieuwe mac mini gekocht, maar apple works zat er niet eens bij.. op welk cd'tje staat ie? Kheb nu ook iWork, is het dan nog nodig om apple works te downloaden? Kmerkte gisteren trouwens dat die standaard teksteditor ook word documenten kan openen.

dat was weer een K3 post… :mrgreen:[/quote:0913e769c9]

Hij staat er standaard op (Programma’s → AppleWorks (Nederlands)…)
Op de Install Disk staat hij ook.
Als dat nog niet werkt, is er nog één oplossing
CD erin en dan install OS X Panther

nog een voordeel van Neo boven OpenOffcie is dat de lettertypen uit OSX worden overgenomen. In OOo moet het eerst worden geconverteerd en dat geeft wat gedoe.

Verder is de weergave van onder meer Times Roman en Helvetica in X11 heel beroerd te lezen, terwijl het er in Neo normaal uitziet zoals in Word.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog Maccers zijn die bewust OOo ipv NeoO gebruiken, en waarom dan?

OOo op m'n 'bronze' PoBo, want daar zit veul te weinig geheugen in.

Neo heeft wel wat geheugen nodig omdat het vrij zwaar op Java leunt. De 128 Mb aan boord van de laptop is dan écht niet genoeg.
OOo fietst Word er niet uit qua snelheid, maar bij opmaak van 50+ pagina’s gaat er bij Word altijd wel wat mis, en heb ik liever de consistentie van OOo.

M’n Desktop (G4/400 met vierhonderdzoveel Mb Lays aan boord) doet 't keurig met Neo.