Operatie !!!! HD transplantatie--> i need some help

is het mogelijk om een hd van een G4 350 met die van een Imac snow te wisselen??? de G4 heeft namelijk maar 20 gig en de imac 30! kan iemand me hier duidelijke beschijving van geven??? en mogelijk een site met foto's enz??

Chonazz,

Voor zover ik weet kan je deze wissel inderdaad uitvoeren (beiden ATA hd’s, IDE aansluiting!) maar het is wel een flinke klus. Voor een beschrijving van de wissel in de Imac verwijs ik naar een artikel bij Macworld:

http://www.macworld.com/2001/10/howto/imac.html

Hier staat goed en duidelijk (in het Engels) beschreven hoe je je Imac ‘ontmantelt’. De Powermac G4 is misshien wat lastiger, deurtje open, kabels los, disk eruit…

SUCCES javascript:emoticon(’:D’)

thnx man, is idd heel mooi uitgebeeld! als ik de hele operatie achter de rug heb zal ik je laten weten of het gelukt is!

nog een klein vraagje… alle bestanden kunnen die er gewoon op blijven staan?? zonder dat daar iets mee gebeurt?

Chonazz,

Ja, de bestanden kunnen blijven staan. Met een beetje mazzel kun je zelf gewoon van de disk opstarten in de nieuwe mac maar dat is niet 100% zeker. Voor de zkerheid zou ik de hd eerst uit de Imac uitbouwen en dan bij de Powermac bijprikken. Kun je eerst even testen op je kunt opstarten van de Imac HD en tevens snel je bestanden overzetten van de ene naar de ander HD. Let wel op: je zal hoogstwaarschijnlijk een jumper achter op de hd (Imac) tijdelijk moeten omzetten om de hd in de Powermac erbij te kunnen ‘prikken’. Na uitbouwen originele hd jumper wel terugzetten!.

Ik hoor van je…

Volgens mij hangt het af van welk OS je draait. Bij OS 9 heb je volgens mij een systeemspecifiek ROM-bestand, bij X zou ik het niet weten. Maar het lijkt me zeer sterk dat ze zonder problemen van elkaars schijf kunnen booten. Mocht dat wel lukken is dat mooi meegenomen, en anders boot je gewoon van CD, installeer je je OS, en kun je bij je bestanden. Krijg je ergens de mogelijkheid om de disk te wissen, dan zou ik daar niet op ingaan, want dan ben je dus alles wel kwijt.

thnx voor de uitleg... de wissel is nog niet voor meteen, maar zit er wel aan te komen! ik zal eerst de hd van de imac in de g4 bijpluggen, dat lijkt me ook het beste!!!!

ik hou jullie op de hoogte