OPGELET MET 10.2.5

Blijkbaar zijn er volgens berichten op de macfixit site problemen met de 10.2.5 combo update.

Troubleshooting Mac OS X 10.2.5: Kernel Panics after restart; combo updater; refresh rate selection and image distortion; more
Combo UpdaterAs has become common practice with recent incremental Mac OS X updates, applying the 10.2.5 combo updater can resolve a number of otherwise unexplainable problems that crop up after upgrading through Software Update.

Ik heb een update gedaan via softwareupdate en dat verliep vlekkeloos.

Ik heb hetzelfde gedaan, ook hier verliep alles probleemloos en lijkt alles dik in orde. Ik merk zelfs geen verschil, zal wel allemaal achter de schermen zijn.

Het lukt niet meer op de priveliges/bevoegdheden te herstellen met diskutulity/hulpprogramma! Een lange lijst met 'toegang niet toegestaan'... Hu?

je moet priviliges herstellen vanaf de harde schijf en niet vanaf de CD

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die combo update, en updaten via programmatuur update?

Roland

Hoi macmeijers,

De software update geeft je een update over een update, evt fouten worden meegenomen.
De combo gaat vanaf een basis (10.2) rechtstreeks naar de comboversie.
Van 10.2.4 werkte bij sommige gebruikers alleen de combo versie, oops foutje :mrgreen:

Maar als je verder geen problemen hebt kun je alles via de software update doen.

greetzz

Volgens 'insiders' fixt de Combo update nog wat extra...

[quote:c8911cc25f=“E-mail in mijn inbox”]
Op basis van ervaringen op de MacOS X Server lijst zou ik adviseren om de combo updater te gebruiken. Een aantal mensen heeft detijds met de combo 10.2.4 updater problemen kunnen oplossen, die met de incrementele updates niet gefixed waren…
[/quote:c8911cc25f]

Tja, dit komt van een kennis van mij af.
En die heeft et weer van Apple (nee geen gelul hoor).

Nou wil ik niet lullig doen hoor maar het begint een beetje op [size=7:101cbfbca7]windows[/size:101cbfbca7] te lijken. Iedere keer nieuwe problemen bij een update / upgrade. Ik wil geen systeem dat crasht na een update. Ik wil niet alllerlei EHBO/diskutility/andere kunstgrepen uitvoeren. Belachelijk!

Ik zie geen moeilijkheden (nog) na OSX 10.2.5. [b:a70fe163ed]Niet[/b:a70fe163ed] de update doorvoeren lijkt mij moeilijkheden voor later maken. De opening van mappen is nog even traag als voorheen. Als ze maar opengaan!

Erg vreemd al die toestanden. Ik heb sinds 10.0 alle updates en upgrades uitgevoerd zonder ooit problemen tegen te komen. (...afkloppen) LeesMij worden nogal een behandeld als LeesMijNiet-bestanden; d'r worden ook al te vaak allerlei toeters en bellen geïnstalleerd die met elkaar een robbertje armwortselen en zo de boel verzieken. Hou daarom je systeem zo 'Lean & Clean' mogelijk.

[quote:27412ade60="MacAttack"]je moet priviliges herstellen vanaf de harde schijf en niet vanaf de CD[/quote:27412ade60]

Welk verschil maakt dit?!

ik doe het altijd vanaf de cd!

hmm

:lol:

Het verschil is dat de utility op je HD "up-to-dater" is dan die op je installatie schijf. (heb ik hier ook ergens gelezen een tijd geleden) Overigens, in tegensteling tot eerder opgemerkt werkt het nog steeds in 10.2.5. Volgens mij is het zeer aan te bevelen om het regelmatig te doen. Ook na ongelukjes en voor het installeren van software en updates als deze.

Ik ga binnenkort alles er opnieuw opzetten. Mijn Finder crashed elke keer als ik mijn Mac uit de slaapstand haal.

Na installatie van 10.2.5 via Software update (download naar bureaublad) en herstart werkten Entourage en Safari/Explorer niet meer! Alles goed ingesteld. Oeps...

Na herstart gelukkig weer contact!

Oef!

hadden jullie al gemerkt dat bj het gebruik van openspringende mappen de vensters zich soms automatisch beter positioneren? (als de oorspronkelijke positie bv buiten de desktop ligt)

fraai.

[quote:6384788bdd="HRH"]Nou wil ik niet lullig doen hoor maar het begint een beetje op [size=7:6384788bdd]windows[/size:6384788bdd] te lijken. Iedere keer nieuwe problemen bij een update / upgrade. Ik wil geen systeem dat crasht na een update. Ik wil niet alllerlei EHBO/diskutility/andere kunstgrepen uitvoeren. Belachelijk![/quote:6384788bdd]

Ben het met je eens. Niet om negatief te klinken, maar het lijkt wel dat sommige verslaafd zijn aan updates. Ik gebruik nog steeds 10.2 zonder er iets achter. Werkt perfect, geen enkel probleem en zal pas updaten of upgraden als dit nodig is voor een programma of hardware. “Don’t fix it, if it ain’t broke” zeggen ze toch altijd?

Updaten waneer je kan zeg ik. X is lang zo snappy nog niet als dat 9.2.2 dat was. Ik heb het idee dat na iedere update het iets beter uitgewerkt en sneller gaat. Een update doen ze niet voor NIX. Gewoon updaten. :lol:

Helemaal mee eens

Ik heb nog nooit problemen gehad met of na de update (fingers crossed)

Updaten met die hap

greetzz

Een beetje een kromme vergelijking, maar het gaat om het principe:

"
Ik rijd in een auto zonder veiligheidsgordels, een klassieker bijvoorbeeld.
Ik zet er geen nieuwe gordels in, want hij rijdt nu ook goed en als ik ze wel monteer, kan hij ter plaatse gaan roesten, en dat is ook zonde.
Maar, nu krijg ik een ongeluk en vlieg ik door de voorruit …
Had ik de gordels nu wel gemonteerd en gebruikt, dan was mij een hoop ellende bespaard gebleven!
"
Moraal:
ook al baat het niet direct, als het niet schaadt, gewoon doen, want sommige dingen kun je niet voorzien of overzien en de ellende achteraf is soms erger!

Om de analogie voort te zetten:

Als ik gordels in een klassieker monteer wil ik niet dat de ruitenwisser ermee ophoudt als ik 'm in z’n achteruit zet. En ik word boos als de oplossing een nieuw blok en accu blijkt te zijn.