Opgelicht door de PhoneHouse?

Ik voel me bedrogen door de PhoneHouse, en ben bang dat ik slachtoffer van oplichting ben. Ben ik de enige?

Begin September ben ik lid geworden van de "Priority Club" van de PhoneHouse. De belofte was dat je zo "de iPhone 5 straks zo snel mogelijk [kunt] hebben". Dat kostte maar een tientje, en ze hadden me al twee keer eerder naar volle tevredenheid een iPhone geleverd. Dus...
Op 21 September was de telefoon te bestellen. Dat heb ik op de 22ste gedaan. Hij zou binnen 1-2 weken worden geleverd. Dus heb ik 'm ook meteen maar betaald. €429. Achteraf enorm stom. Want hij moet nog steeds geleverd worden...

Intussen houdt de PhoneHouse zich doof en stom. Nadat ze aanvankelijk nog een mailtje stuurden dat de levertijd was opgelopen tot 4-8 weken is het stil geworden. Ze kennen bij de PhoneHouse drie manieren van contact.
1. Het invullen van een contactformulier. Dat heb ik natuurlijk gedaan. Geen reactie.
2. Via twitter. Ook een paar keer gedaan. De eerste keren was de reactie: wat jammer voor u, maar u moet gewoon geduld hebben. De laatste keer ook geen reactie meer.
3. Via het email adres klantenreacties@phonehouse.nl dan maar mijn geld terug geëist. Je raadt het al: geen reactie.

Wees dus gewaarschuwd voor de praktijken van de PhoneHouse.

[b]The Phone House Nederland
[/b][i]Ter attentie van afdeling Klachtenmanagement[/i]
Postbus 2645
3800 GD Amersfoort
[b]0900 – 4240900[/b] (€ 0,10 p/m)

Ze zitten vlak naast de Ikea in Amersfoort.
Rijd er anders eens langs?

Hallo Tr0ttr,

Ik heb ook bij The Phonehouse de iPhone 5 besteld, niet via priority club maar gewoon online bij de overstap van KPN naar Vodafone.
Het bestel proces ging bij mij ook niet geheel vlekkeloos ( geen bevestigings mail ontvangen na online bestelling) maar na één telefoontje is deze keurig per post opgestuurd.
Op zondag 23 september de bestelling gedaan en iPhone 5 (32 GB wit) is geleverd op woensdag 5 oktober. De levering had eerder plaats kunnen vinden als ik niet op nummer behoud had hoeven wachten.

Heb je al geprobeerd te bellen om je verhaal voor te leggen ? Kan toch niet zo zijn dat er niets te doen is aan jouw situatie. Neem aan dat je een betaal / bestel bewijs hebt ?

Succes met de afhandeling.

Dat is wel raar, en ik neem aan en hoop dat het een administratieve fout is van ze, want ondertussen kan je de iPhone 5 gewoon halen bij diverse winkels, dus een bestelling uit september zou toch wel uitgeleverd moeten zijn lijkt mij.

[quote]
Hij zou binnen 1-2 weken worden geleverd
[/quote]
Ik heb nooit het nut gezien van dergelijke 'aanbiedingen'. Waarom zou Phone House hem sneller kunnen leveren als de [url=http://www.iphoneclub.nl/206104/iphone-5-nu-al-moeilijk-verkrijgbaar-in-verschillende-landen/]iPhoneclub[/url] Apple citeert waarin ook sprake is van 2 weken? Bovendien was de iPhone pas vanaf 28 sep officieel in NL verkrijgbaar. Als je hem dus op de 21e besteld kun je er donder op zeggen dat het gewoon lang gaat duren. (Maar natuurlijk niet zo lang als nu want dat is belachelijk)
Phone House is in dit geval een tussenpersoon (in ieder geval geen authorised Apple dealer volgens mij) en dat moet je altijd vermijden bij een aankoop want bij problemen wordt je dan al gauw van het kastje naar de muur gestuurd.

Er is hier sprake van een overeenkomst waarbij niet geleverd is door de verkoper. Inmiddels is het termijn ruimschoots overschreden en heb je ze daarvan op de hoogte gesteld. Ook al hebben ze hier niet op gereageerd, kan handig zijn om een kopie hiervan te maken en aan de bijlage van de brief, die ik je aanraad te sturen, toe te voegen.Je kunt de koopovereenkomst dus ontbinden. Aangezien ze niet reageren zou ik naar het adres wat hier in het topic is gegeven een (aangetekende) brief sturen waarin je de PhoneHouse in gebreke stelt en je ze een redelijk termijn geeft (schrijf op 2 weken) waarin ze het geld naar je overmaken op het door jouw opgegeven rekeningnummer. Verder zou ik mijn tien euro ook terugeisen.
Er zijn genoeg voorbeeldbrieven te vinden op consuwijzer.nl maar ook op de website van de consumentenbond. Blijf het vreemd vinden dat je al moest betalen voor de levering. Maar goed aangezien je ze verder niet kunt bereiken lijkt een brief mij de enige optie. Hopelijk heb je dan voor het nieuwe jaar je geld terug en kun je nog op de valreep een iPhone 5 kopen.

Ik zie in dit topic staan dat de iPhone 5 bij diverse winkels op te halen zou zijn.
Maar als je bij officiele resellers kijkt is hij niet tot nauwelijks verkrijbaar, bv iAm store (=iCenter nu), Dixons.
Ik hoop dat de TS snel zijn geld terug krijgt, succes!

Ben je er al langs geweest? Zou ik zeker even doen voordat je hier een hatemail plaatst over de The Phonehouse. Ik begrijp dat je boos/teleurgesteld bent maar er zal zeker een reden voor zijn. Probeer er eerst uit te komen met de verkoper. Je frustratie luchten kan dan altijd nog.

*Overigens ben ik van mening dat dergelijke posts gemodereerd moeten worden. Iedereen kan wel een verhaal plaatsten over een webstore. Moeilijk te controleren dus.

Dat is ook zo met reviewsites zoals je bijvoorbeeld via klacht.nl maar ook via de consumentenbond en vergelijk.nl een review achter kunt halen. Het is heel moeilijk om dat van internet af te krijgen. Maar goed ik ga er vanuit dat de TS dit topic niet zomaar heeft geopend. Toch denk ik dat hier geen sprake is van oplichting. Dat is nogal een groot woord...

Veel dank voor alle waardevolle tips zover.
Opgelicht is inderdaad misschien een groot woord. Maar misleid ben ik in elk geval. Big time.
Ik ben niet het type om snel te klagen. Ik ben eerder redelijk, geduldig, lijdzaam. Na meer dan drie maanden is dit ook meer een wanhoopskreet dan iets anders.
Op Twitter zie ik dat ik niet de enige ben. Daar was ik al bang voor. Dat anderen intussen wel gewoon binnen enkele weken geleverd kregen maakt het voor mij alleen maar schrijnender. De stelling dat ze bij de iPhoneHouse de bestellingen in volgorde afhandelen klopt in elk geval van geen kanten.

Intussen houdt de PhoneHouse zich nog steeds doof en stom...
Ik ga nu mijn rechtsbijstand maar eens inschakelen. Dit is toch niet meer normaal. En zodra er nieuws is, dan laat ik weer wat van me horen...

Goedemorgen,

Wat vervelend om te horen dat het toestel nog niet geleverd is.
Wij hebben daadwerkelijk een enorme schaarste ontvangen wat betreft bepaalde types van de iPhone 5.
Vooral de 32gb is een groot probleem gebleken. Dit hebben wij ook tijdig aangegeven en we hebben ook ieder priority club lid de optie gegeven het toestel te annuleren of met de compensatie van extra accessoire te goed te blijven wachten. Deze schaarste is een landelijk probleem gebleken en helaas nog niet overal helemaal opgelost.

Wat betreft het niet reageren op uw verzoek tot annulering is dat inderdaad geen goede service. Indien u het toestel wilt annuleren kunt u dat doen via de volgende link: http://www.phonehouse.nl/priorityclub-keuze/
Daarnaast wil u verzoeken om vragen en of opmerkingen waarop u een reactie verwacht te stellen via webcare@phonehouse.nl. In dat geval zullen wij u ten alle tijden binnen 24 uur een antwoord geven.

Onze excuses voor de vervelende ervaring en bedankt voor uw feedback.

Met vriendelijke groet,

Phone House webcare

Peter.

De stilte is nu dan toch doorbroken. Eindelijk. Ik heb zowaar gisteren zelfs mijn geld teruggekregen. Precies drie maanden nadat ik mijn toestel had betaald. Overigens zonder de kosten van het waardeloos gebleken lidmaatschap van de 'Priority Club', laat staan de wettelijke rente waarop ik recht heb. Maar toch.

Ik blijf het moeilijk te geloven vinden dat de PhoneHouse zich aan de belofte heeft gehouden dat alle bestellingen in volgorde van binnenkomst zijn afgehandeld. Het klopt in elk geval niet met de ervaring van andere klanten.

De erkenning van een gebrekkige service is een eerste stap. Hopelijk gaan ze hun service nu ook verbeteren.

Wat mij betreft: Case closed.

Wat mij betreft niet: Ik wacht vandaag al 15 weken op mijn zwarte 32GB. De reden dat ik nog niet opgezegd heb is mijn Groupon kortingsbon die ik gebruikt heb. Bij annulering vervalt deze namelijk.

Ik heb klachten ingediend, gebeld, getweet en een brief geschreven, maar er wordt niets mee gedaan... Ik heb nog niet 1 antwoord terug ontvangen.

Wat een slecht bedrijf, doe er alsjeblieft geen zaken mee.

Ze zeggen dat ze toestellen van T-Mobile zouden moeten ontvangen, maar T-mobile ontkracht dit. Volgens mij hebben ze gewoon ruzie met hun leverancier of iets...