(opgelost) Adresboek importeren (via Windows)

Ik wil mijn adresboek importeren (van mijn Palm m500). Ik heb 'harde schijf' al aangevinkt. De handleiding zegt dat ik mijn adresbestand moet exporteren, maar waarheen dan? Daarna importeren in de map 'contact' op iTunes, maar ik zie nergens zo'n map. Ik werk met Windows XP. Wie helpt me?

Kan die Palm niet gewoon synchroniseren met je Mac dan? Scheelt een stuk in het importeren en exporteren. Heb je een 1. USB serieel kabel nodig, 2. een driver voor de kabel, 3. Palm desktop, 4. iSync Palm Conduit en natuurlijk 5. iSync.

Nee, men kan geen Palm synchroniseren met een Mac met iSync en voor een Windows weet ik niet. Voor een mac heb je hot-sync van Palm zelf nodig. werkt bij mij zelf prima

Nu je blijkbaar met Windoos werkt wordt het verhaal anders. Verkeerde forum denk ik. Succes !!

met de mac gaat het prima met isync, je moet alleen de conduit instellingen goed zetten in de palm software. voor windows, installeer eerst je palm desktop en dan syncen. moet geen probleem geven.

daan.

Ik gebruik Palm desktop al op de computer. Syncen gaat prima met de Palm PDA, maar nu wil ik de adressen ook in mijn iPod. Die procedure is niet helder in de handleiding. Zie mijn oorspronkelijke vraag hierbovenaan. [quote:04d2add020="hansenonline"]met de mac gaat het prima met isync, je moet alleen de conduit instellingen goed zetten in de palm software. voor windows, installeer eerst je palm desktop en dan syncen. moet geen probleem geven.

daan.[/quote:04d2add020]

ik geloof dat ik vandaag niet helemaal helder ben en de vragen verkeerd lees. ik las in de computer totaal dat je als windows gebruiker helemaal geen contacten en adressen kon krijgen op je ipod. als je de adressen als vcards vanuit je palmsoftware exporteerd naar je desktop, kan je ze dan niet via itunes importeren naar je ipod? probeer het anders op windowsfora, misschien heb je daar meer kans.

daan.

Nogmaals: waar naar toe exporteer ik de adressen op mijn PC en hoe importeer ik ze dan via iTunes? De handleiding zegt dat iTunes een map 'contacts' moet hebben, maar die zie ik nergens.

[quote:5ab0c19c55=“hansenonline”]ik geloof dat ik vandaag niet helemaal helder ben en de vragen verkeerd lees. ik las in de computer totaal dat je als windows gebruiker helemaal geen contacten en adressen kon krijgen op je ipod. als je de adressen als vcards vanuit je palmsoftware exporteerd naar je desktop, kan je ze dan niet via itunes importeren naar je ipod?
probeer het anders op windowsfora, misschien heb je daar meer kans.

daan.[/quote:5ab0c19c55]

kan je dan niet een map aanmaken die contacts heet? verder denk ik echt dat je naar een windows forum moet gaan zoeken die ook ipods gebruiken. wij zijn voor het grote deel applegebruikkers met hier en daar een windowsgebruiker die wil switchen of voor familie of vrienden iets wil uitzoeken dat met apple te maken heeft. jouw probleem heeft meer met windows te maken mijns inziens. als je op de apple de ipod via isync aansluit dan zet hij automaisch de agenda en adressen erin vanuit ical en adressboek, met windows kan dat dus niet via outlook.

succes met het vinden van een oplossing van je probleem.

daan.

Inmiddels heb ik de 'contacts' map gevonden. In windows / mijn computer herkend hij de iPod als hardware. Als ik daarop dubbelklik zie ik de map Contacts. Hier moeten dus de vcards uit Palm Desktop in komen. Maar als ik in Palm Desktop [b:68b4c3eb0f]alle adreskaarten selecteer [/b:68b4c3eb0f]en vervolgens exporteer als vcard (*.vcf) en dat document in de map contacts plaats, krijg ik op mijn iPod alleen de eerste vcard te zien. Op die manier zou ik dus alle vcards een voor een (alfabetisch) in de map contacts moeten plaatsen. Dat moet toch gemakkelijker kunnen? NB. Wat raar is, is dat wanneer ik dat geexporteerde bestand open er wel alle adreskaarten in zitten. Wie heeft raad?

Ik heb in en Palm-forum de oplossing gevonden, middels een plugin 'Palm2iPod'. Zie: http://maxnoy.com/ipod/ :D Fluitje van een cent.