[Opgelost] airport netwerk en een PS2 gameconsole

Hoi Allemaal,

Ik wil thuis draadloos met mijn iMac (17" flat-pannel) en een PS2. Ik heb een @Home kabelmodem in de meterkast, hier wil ik een airport express op aansluiten. In de iMac komt een airport-extreme kaart. Achter de PS2 wil ik ook een aiport express hangen.

Mijn vragen:
Is de airport express ook een router om meerdere apparaten (iMac & PS2) aan te sturen?
Wat moet ik doen om de PS2 met de airport extreem lekker op mijn netwerk te krijgen?

Ik weet niet of de AE wel een computer van internet kan voorzien via z'n ethernetpoort. Ik heb het laatst geprobeerd en toen gaf de mac die er aan hing zichzelf een IP adres en dat betekend dat de AE geen IP adres uitdeelde aan de computer .. terwijl ie op DHCP stond en alle ander computers die in het AEnetwerk draadloos zaten kregen allemaal een IP adres.. Misschien eerst effe uitzoeken of het echt werkt! want anders zou je wel eens teleurgesteld kunnen zijn . Voor de rest een heeeeel vet apparaatje die AE

[quote:744c7df8d0="jeroenimo"]Ik weet niet of de AE wel een computer van internet kan voorzien via z'n ethernetpoort. Ik heb het laatst geprobeerd en toen gaf de mac die er aan hing zichzelf een IP adres en dat betekend dat de AE geen IP adres uitdeelde aan de computer .. terwijl ie op DHCP stond en alle ander computers die in het AEnetwerk draadloos zaten kregen allemaal een IP adres.. Misschien eerst effe uitzoeken of het echt werkt! want anders zou je wel eens teleurgesteld kunnen zijn . Voor de rest een heeeeel vet apparaatje die AE[/quote:744c7df8d0]

Zelf heb ik er nooit mee gewerkt maar dacht wel dat het mogelijk was!

Dat is zeker mogelijk, daar heb je een Wireless Game Adapter van Linksys voor nodig, of een willekeurige Wireless Bridge.

Een Wireless Bridge is een apparaat dat een “brug” legt tussen een bedraad apparaat en een draadloos netwerk, zonder dat daar drivers voor nodig zijn.

Koop alleen dan wel de G versie, anders zakt je Extreme nl. ook naar 11mbit, en ik zou er een kopen die aan WPA voldoet, dat is een veel betere beveiliging dan dat WEP gedoe.

Let er wel op dat er software bij de bridge zit zodat je hem kan configgen vanaf een Mac, vanaf de PS2 kan je vrij weinig instellen aan de bridge.

Edit: een Express Station (ik neem aan dat je het over een extra station hebt?) kun je beter niet aan je PS2 hangen.

Een Airport Extreme kan je ook als wireless bridge gebruiken. Alleen is ie wel een stukkie duurder dan bijvoorbeeld een Linksys of D-link bridge.

Het voordeel van de AE is wel dat je die zeker op je mac kan configureren. Voor een WGA van Linksys heb een een PC schrijft men…

[quote:8cef19ce1c="jeroenimo"]Ik weet niet of de AE wel een computer van internet kan voorzien via z'n ethernetpoort. Ik heb het laatst geprobeerd en toen gaf de mac die er aan hing zichzelf een IP adres en dat betekend dat de AE geen IP adres uitdeelde aan de computer .. terwijl ie op DHCP stond en alle ander computers die in het AEnetwerk draadloos zaten kregen allemaal een IP adres.. [/quote:8cef19ce1c]

dan doe je toch wat vout! :evil:

een AE kan een Computer / PS2 van internet voorzien van zijn ethernet poort: je kunt er ook nog een router op aansluiten mocht je dat willen… maar goed. Je kunt voor DHCP kiezen of zelf een Ip adres opgeven… beide zou moeten werken anders klopt er iets niet aan je instellingen!

[quote:d3dd208b9e="johnny_cash"][quote:d3dd208b9e="jeroenimo"]Ik weet niet of de AE wel een computer van internet kan voorzien via z'n ethernetpoort. Ik heb het laatst geprobeerd en toen gaf de mac die er aan hing zichzelf een IP adres en dat betekend dat de AE geen IP adres uitdeelde aan de computer .. terwijl ie op DHCP stond en alle ander computers die in het AEnetwerk draadloos zaten kregen allemaal een IP adres.. [/quote:d3dd208b9e]

dan doe je toch wat vout! :evil:

een AE kan een Computer / PS2 van internet voorzien van zijn ethernet poort: je kunt er ook nog een router op aansluiten mocht je dat willen… maar goed. Je kunt voor DHCP kiezen of zelf een Ip adres opgeven… beide zou moeten werken anders klopt er iets niet aan je instellingen![/quote:d3dd208b9e]Wat kun je fout doen als de AE en de computer met ethernetaansluiting allebei op DHCP staan?

beats me?

wat ook kan is de ps2 via ethernet kabel aan de mac hangen , en deze zijn airport internet aansluiting laten delen. Werkt prima! Moet alleen de mac aan als je op de ps2 on line wil :):)

:apple:

Okay, allemaal heel leuk ... maar dus wel wat verwarrend!

Even recapituleren: :wink:

• PS2 (met ethernetpoort)
  • draadloos netwerk (802.11g)
  • AP Express

=> laat ik de AP het bestaande netwerk ‘joinen’, en hang ik hem dan via ethernet aan de PS2?

thanks!

s

Ik weet niet of je opzet hetzelfde is, maar ik gebruik mijn AE om mijn ps2 met het internet te verbinden.... heb er niets speciaal voor aangeschaft.

zie ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=27678

[quote:f4d20b1282="punchcard"]Okay, allemaal heel leuk ... maar dus wel wat verwarrend!

Even recapituleren: :wink:

• PS2 (met ethernetpoort)
  • draadloos netwerk (802.11g)
  • AP Express

=> laat ik de AP het bestaande netwerk ‘joinen’, en hang ik hem dan via ethernet aan de PS2?

thanks!

s[/quote:f4d20b1282]

Correctomundo 8)

[quote:0d95b882c7="Woziak"]Correctomundo 8)[/quote:0d95b882c7]

Thanks!

Werkt het bij jou ook zo?

Ik kan niet wachten om naar huis te gaan en het te testen…

Ik hoop gewoon dat ik niet te veel moet klooien met DNS en zo :frowning:

dus:

[WIFI router] ==(bridge)== [AP Express]–(ethernetkabel–[PS2] ?

s

[quote:efc1df6f4b="apenstaartje"]Ik weet niet of je opzet hetzelfde is, maar ik gebruik mijn AE om mijn ps2 met het internet te verbinden.... heb er niets speciaal voor aangeschaft.

zie ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=27678[/quote:efc1df6f4b]

ik heb al een Dlink WIFI-router liggen, die goed werkt. Ik wil mijn AP Express er graag aan toevoegen, en die dedicated gebruiken om online KILLZONE en Burnout 3 online te spelen! :stuck_out_tongue:

gaat dat? of moet AP Express een ‘echte’ Apple AirPort hebben om een bestaand netwerk uit tebreiden?

thanks

s

het gaat hier technisch gezien om standaarden.. dus dat zou ook moeten werken..

het is vast alleen lastiger in te stellen wanneer het niet van Apple is… :stuck_out_tongue:

succes!

Oja, BurnOut 3 kun je niet online spelen vanaf je interne harddisk in je PS2, dus wanneer je dat gaat doen, houd je cdtje in de buurt…

JA, HET IS GELUKT!!!

Mijn Airport Basestation is aangesloten op mijn kabelmodem van AtHome;
De Basestation werkt als router en geeft een nieuwe IP reeks uit via DHCP;
Mijn iMac heeft een Airport Extreme kaart;
Mijn PS2 is aangesloten op mij Airport Express;

Alles draait en vrijdag heb ik voor het eerst via internet gespeeld.

Dus mijn favoriete spel er in en spelen maar: Star Wars Battlefront
Wat denk je: dat spel werd online niet gespeeld!!! :cry:

Dus mijn #2 favoriet: KillZone -> LEUK!!! :smiley:

(De game ervaring viel mij op de Mac te vaak tegen… en een PC kopen wilde ik echt niet.)

Welke game wordt online het meest gespeeld (PS2/internet)?
Welke shoot 'm up wordt online het meest gespeeld (PS2/internet)?