{Opgelost}Audio opnemen vanaf cassette-recorder

Beste mensen,

een fonetische cursus Russisch op een casette wil ik graag omzetten naar een acceptabel modern audiobestand. Cassettes gaan niet echt meer en het hebben in digitaal formaat zou erg handig zijn. Nu heb ik zelf een programmaatje gevonden en dat heet niets verhullend 'Sound Recorder Mac OS'. Met dit programmaatje heb ik getracht op te nemen, wat an sich lukt maar resulteert in een 120 MB .aiff bestand. Dat is redelijk fors voor wellicht 10 minuten materiaal.
Weet iemand een beter programma wellicht? Een vriend van mij zei Garageband, maar ik zou niet zo goed weten hoe dat daarbij moet.
De (geluids)kwaliteit is overigens niet al te best (de cursus komt nog uit de USSR), dus ik heb liever niet een kwaliteitsbeperkende opname.

Alvast dank!

Maverick9898

.aiff in iTunes gooien. Omzetten naar AAC met 192 of 256 Kps.

Je zult geen verschil horen en je bestand wordt een stuk kleiner.

Ik heb hier een willekeurig muziekje van 11 minuten op 192 kbps van 22 Mb.

[img]/uploads/community/d467259c0c349fa20840faeb7b179e39d3495574_0.png[/img]

Dank KW! Hij is nu 36 MB dus een aanzienlijke verkleining. Het is overigens 17 minuten ongeveer. Dat is toch wel een 'normale' grootte voor een dergelijke lengte?

Dat is een gemiddelde grootte ja. Volledig doorsnee.

Mooi! Dank KW! Nu kan ik dit materiaal ook, onder meer, draaien op mijn iPod;). Hadden de Sovjets waarschijnlijk nooit gedacht, haha!

Haha, nee dat zal vast niet.