(OPGELOST) Beeldverhouding film wijzigen

Hoi,

ik heb een film staan, maar de ‘standaard’ beeldverhouding van die film is fout, met VLC kan ik hem dan juist zetten… Maar mijn vraag is hoe en met welk programma ik dit definitief verander?

Dank

Met handbrake kan je hem wel converteren naar een andere beeldverhouding. Nadeel is wel dat je dan de hele film moet renderen en dat kan wel een tijdje duren. Maar je kan in handbrake de precieze resolutie van het doelbestand kiezen.

1. Kies source
  2. Kies output settings
  3. Verander (midden bovenaan) picture setting en kies daar jouw resolutie
  4. Klik start

[quote:1ec0c246df="Paul26"]Met handbrake kan je hem wel converteren naar een andere beeldverhouding. Nadeel is wel dat je dan de hele film moet renderen en dat kan wel een tijdje duren. Maar je kan in handbrake de precieze resolutie van het doelbestand kiezen.[/quote:1ec0c246df]

Dit is wel niet zo leuk… . Het is namelijk een serie en als ik dat voor alle aflevering moet doen…

Maar toch bedankt voor het antwoord!

Zoveel werk is het toch niet om op de letter a te drukken tijdens het afspelen :innocent:

Heb je QuickTime Pro ?

Daarmee kan je de afmetingen van de film blijvend veranderen.
Venster > Toon filmkenmerken > Videospoor > Beeldinstellingen
(wel film terug bewaren)

[quote:126dfdbd43="Inktkiller"]Dit is wel niet zo leuk... . Het is namelijk een serie en als ik dat voor alle aflevering moet doen...[/quote:126dfdbd43] Probeer het eens met MPEG Streamclip en gebruik de Batch List

[img:126dfdbd43]http://img706.imageshack.us/img706/7763/afbeelding7.jpg[/img:126dfdbd43]

Update, in vlc dan. Als je tijdens het afspelen op a drukt verander je de ratio's

[quote:6e8b2236e3="1984"][quote:6e8b2236e3="Inktkiller"]Dit is wel niet zo leuk... . Het is namelijk een serie en als ik dat voor alle aflevering moet doen...[/quote:6e8b2236e3] Probeer het eens met MPEG Streamclip en gebruik de Batch List

[img:6e8b2236e3]http://img706.imageshack.us/img706/7763/afbeelding7.jpg[/img:6e8b2236e3][/quote:6e8b2236e3]

Heel erg bedankt, het werkt als een trein :smiley: