(Opgelost)Beetje een Noob vraagje.

ik heb gister imac g5 gekocht volgens de doos word hij geleverd met Iworks,en een trial van office van mac waar kan ik deze vinden??? ik zie op de bijgeleverde cd alleen mac os 9 en mac os x.

kan please iemand mij helpen

joris

Staat denk ik in de map programma's.

nee dat staat er dus niet daarom :o

Doe eens ff zoeken dan. in je finder: :apple: f

ik zal kijken alvast bedankt

in de map programma's staat dacht ik: Testdrive Microsoft

Je krijgt er niet zoals jij dacht een cd'tje er bij met iWorks en de trail versie van Office... Het is zowiezo geinstaleerd op je comp dus in je doos hoef je niet verder te zoeken :D

volgens mij ben ik dan zwaar opgelicht er staat niks van jullie reacties

effe met je dealer bellen dan zou ik zeggen. Dit klopt niet volgens mij.

Mac dinges in Uitgeest :?

beetje belachelijk.

Maandag even bellen lijkt me. Ze doen niet moeilijk is mijn ervaring. Zit iLife er wel bij? En iWorks? Dat moet volgens mij ook op DVD /CD erbij zitten. Leuk dat het op de HD staat, maar je zult een keer de schijf willen wissen. (hoewel ik niet zou weten waarom :mrgreen: )

heb ze effe gemaild maandag wegens school en huiswerk begelijding geen tijd om ze te bellen

Maar je kan toch een trial voor Office van Microsoft hun site downloaden?

Voorwaarde is dan wel dat je een breedband verbinding hebt, anders gaat het snel vervelen.

Billy

Zit er een programmatuurherstel cd bij? (software restore) Toen ik dat op mijn toen nog nieuwe iBookje draaide had ik er zomaar drie spellen en classic bij. Misschien werkt het hier ook zo?

Doorloop het installatieprogramma eens, klik op de optie Bijwekren en klik dan op de knop "Aangepast" (of speciale installatie). Dan kan je zonder opnieuw een OS te installeren nieuwe programma's installeren.

Voor alle duidelijkheid: iWorks en iLife zijn geen programma’s, maar pakketten, in iLife zitten bijvoorbeeld de programma’s iTunes en iPhoto, die staan vast wel in de map Programma’s op je HD. Als je ze op de installatieschijf wil vinden, dan zijn het installatiepakketten, die een extentie .pkg hebben. Om onduidelijke redenen staan al deze bestanden in een ontzichtbare map op de DVD, maar met de zoekfunctie zou je ze gewoon moeten kunnen vinden. De trial van Office staat daar ook ergens.

Dus zoek op je HD even op Appleworks en iTunes, dan zal je ze wel vinden. Op de DVD even zoeken op pkg of itunes. Je wordt zeker niet genaaid, maar je moet even zoeken, voor je iets kan vinden, wat je waarschijnlijk onder een andere naam al gevonden hebt. Apple-dinges Uitgeest staat goed bekend.

okee bedankt voor alles reacties, heb emailtje ontvangen dat Iworks geen standaard progamma was, zal het wel verkeerd hebben begrepen. die trail versie kan ik gewoon downloaden dus het is allemaal wel goed.

met vriendelijke dank voor jullie reacties
joris