[Opgelost] Berichten bevatten een ongewenste afbeelding

Om die situatie uit te leggen.

Wanneer ik een bericht maak in Mail en die verzend blijkt er standaard een afbeelding mee te worden verzonden. Die komt zowel bij de verzonden als bij de ontvangen mail rechtsboven in het leesvenster te staan, naast het onderwerp en de adresgegevens. Op de afbeelding hieronder heb ik daarvoor in de plaats het Apple-logo neergezet.

Het probleem is spontaan ontstaan. Helaas kan ik niet wachten totdat het spontaan verdwijnt. Weet iemand een oplossing om te weg te kunnen krijgen?

Bij voorbaat dank.

[img:e7dc143c9d]http://omt.mobbs.nl/OMT-divers-2/Probleem met mail.jpg[/img:e7dc143c9d]

Dat doet Mail bij mij al jaren, maar de afbeelding wordt volgens mij niet meegestuurd.

In je adresboek bij die afzender kijken...

[quote:f50a8bd760="Ian83"]Dat doet Mail bij mij al jaren, maar de afbeelding wordt volgens mij niet meegestuurd.[/quote:f50a8bd760] Ik heb een email van het bewuste account naar een ander account gestuurd, en toen verscheen de afbeelding wel. Dus blijkbaar wordt hij wel meegestuurd.

Voor de duidelijkheid, het gebeurd maar bij één account.

[quote:f50a8bd760=“Bor”]In je adresboek bij die afzender kijken…[/quote:f50a8bd760]
Ik heb eens bij mijn eigen profiel gekeken. En daar stond inderdaad die afbeelding. Die verwijderd en het probleem was opgelost.

Mijn oprechte hartelijke dank hiervoor. :lol: Wat is het leven soms zo simpel.

De afbeelding wordt niet meegestuurd, maar uit je adresboek gehaald. Dus windows/linux gebruikers krijgen die afbeelding sowieso niet en Mac gebruikers zien de afbeelding die zij in hun adresboek hebben staan (als ze dat bij jouw adres hebben staan). Dus het wordt er lokaal door Mail bij gezocht, maar niet met de e-mail meegestuurd.

ik denk wel dat je eigen 'foto' die je aan je profiel hangt op een of andere manier wordt meegestuurd hoor.

Ik heb zo eens een gênante confrontatie gehad tijdens een sollicitatie …

[quote:e03989c67d="kobekes"]Ik heb zo eens een gênante confrontatie gehad tijdens een sollicitatie ...[/quote:e03989c67d]Verhaaltje! Verhaaltje!

<<<<KNIPPERDEKNIPPP>>>>

[quote:0c7a2f5dcb]Ik heb eens bij mijn eigen profiel gekeken. En daar stond inderdaad die afbeelding. Die verwijderd en het probleem was opgelost.

Mijn oprechte hartelijke dank hiervoor. :lol: Wat is het leven soms zo simpel.[/quote:0c7a2f5dcb]

Hoé haal je die weg dan??
Ik zie wel dat ik een andere kan kiezen, maar dat plaatje zit toch vast aan je account?

in je adresboek bij jouw fiche even onderaan op 'wijzig' klikken, daarna op je foto en 'backspace'. als je daarna nog eens op 'wijzig' klikt is 't weg.

[quote:61e7dee7fb]Verhaaltje! Verhaaltje![/quote:61e7dee7fb]
ontopic blijven :wink: