[Opgelost] .bin/.cue naar SVCD gebrand, kan niet afspelen?

Ik heb een SVCD gebrand, maar kan hem niet afspelen. Ik kan het probleem niet achterhalen omdat ik geen 'losse' SVCD speler heb en zo niet weet of het aan mijn softwarePLAYER of manier van branden ligt.

Dit heb ik gedaan;

1. Folder van een .cue en .bin file van 770MB moet naar CD (dit is een video bestand)
  2. .cue/.bin file branden in Toast 6 in disk copy-model
  3. De folder was 770MB, maar hij brandt hem zonder foutmelding op een 700MB, later is de cd 670MB groot
  4. Nu wil ik de CD op de mac bekijken. VLC-player, MPlayer, Quicktime lezen hem niet. Ik heb geen losse DVD/svcd speler, maar wil het wel graag op CD hebben staan

Op de gebrande cd staan vier folders; ext, mpeg2, segment, svcd. In de mpeg2 folder staat een mpg, maar kan deze ook niet afpelen.

Ik weet dus niet of de fout ligt in de bestandsgrootte (folder 770mb op 700mb wat niet goed is weggeschreven), of dat de playersoftware gewoon niet compartible is met svcd.

Iemand een oplossing hierin? Dank, BlueRose_76

Dat probleem heb ik dus ook. Ik gebruik VLC om het af te spelen. De bin-files speelt VLC zonder moeite af, maar eenmaal gebrandt tot SVCD met Toast, snapt VLC er niks meer van.

Ik heb de SVCD aan een collega gegeven die een DVD-speler thuis heeft staan die ook SVCD lust en die heeft ze gewoon afgespeelt…

Een software player op een windows machine wilde de SVCD ook niet afspelen, behalve als ik aangaf welk bestand op de video-cd het video materiaal was. Dat bestand wilde de player wel afspelen.

Dus waarom heeft VLC er wel moeite mee en een hardware speler niet?

Nouja, voldoende opgelost.

Sybke, Als je de gebrande (S)vcd in de drive doet, dan VLC>Open Disk (Apple-D) en VCD aanvinken. Ging bij mij, bijna alle vcd’s goed.