Sinds een tijdje heb ik mijn iMac beter beveiligd. Ik gebruik ransomwhere, BitDefender & blockblock.
Tegelijkertijd wil ik af en toe gamen op mijn apparaat, voornamelijk Starcraft II. Helaas geeft dat problemen.
Standaard wordt Starcraft II gelanceerd vanuit de Blizzard App (voorheen battle.net) in full screen. Alleen na een update bevriest het spel. Alleen de cursor doet het nog, maar geen enkele toetsencombinatie doet het nog, waardoor ik niet meer uit het programma kom. Ik word geforceerd om een harde reset toe te passen.
Wanneer ik het spel / programma lanceer in een window kan ik zien dat een van de drie beveiligingsprogramma’s een melding geeft (Allow or Terminate). Ik kan alleen het spel pas in een window versie zetten als het spel is opgestart. Om dit voor elkaar te krijgen zet ik tijdelijk blockblock uit, maar het is me niet helemaal duidelijk of het probleem bij blockblock ligt, want als ik met block block uit het spel opstart, in een venster, krijg ik nog steeds die melding. Die ik dus alleen krijg als ik een update heb gehad van het spel. Bij een melding kan ik niet zeggen dat dit voortdurend toegelaten moet worden.
Bij welk programma ligt het probleem? Bij Starcraft II z’n updates die speciale toestemming nodig lijken te hebben?
Bij Blockblock die dit tegenhoudt? BlockBlock is nog in Beta zie ik net, misschien moet ik maar gewoon mijn OS draaien zonder…
Bij een ander programma zoals Ransomwhere? of BitDefender?