[Opgelost]Boot Camp assistent herkent Windows Vista DVD niet

Ik heb een versie van Vista te pakken weten te krijgen, ik heb het vooraf nog uitgeprobeerd met VMWare Fusion om te kijken of je rare fratsen krijgt waardoor je niet verder kunt met de installatie, zoals ik de vorige keer had, ik stop dus de DVD in mijn Macje, partitioneer de schijf voor 32 GB Windows, en ik krijg de melding dat de schijf niet wordt herkend, en dat ik enkele seconden moet wachten totdat hij werkt, na een paar minuten ook nog geen resultaat, de DVD gaat wel harder draaien als ik na een paar minuten, als hij stopt met draaien, op de 'partitioneer'-knop druk.

Het bestandje heet overigens “Windows Vista Ultimade 32bit.iso”, schijfje heet “Windows Vista”, mocht zoiets uit kunnen maken.

Heeft iemand enig idee? Ik ga zaterdag op vakantie dus het zal fijn zijn als het snel verholpen kan zijn. :oops:

Tim

Een .ISO is een Image Bestand...

Deze is dus niet bootable en kan bootcamp assistent niet herkennen.

Je moet die .ISO even kopiëren naar je bureaublad (op een Windows machine bijvoorbeeld) en vervolgens branden met een programma als Nero…
(kies imagefile branden naar CD)

Als je deze cd heb gemaakt, moet ie bootable zijn en herkent worden door Bootcamp.

Maaruh…het is dus geen legale Vista…en hiermee kan je problemen krijgen als je geen legitieme code heb (met activatie).

Succes!

Kan het toevallig ook met Toast? :oops:

Ben zelf niet bekend met Toast, maar het moet wel kunnen...

Misschien dat iemand met Toast kennis je kan helpen…

Het kan zelfs met Schijfhulpprogramma.

Hoe dan? Ik heb het .iso bestandje nu tijdelijk op m'n bureaublad staan, dan klikken op Converteer? En moet ik vooraf al de Windows partitie maken??

Edit, ik heb nu een .dmg file ervan, werkt dit wel? Ik vind het zonde om zomaar dvd’s te verspillen als ze het niet eens doen namelijk.

Voor iso branden (van google gehaald) 1e hit....

Insert a blank disc.
Start Disk Utility.
From the File menu, choose Open Disk Image and select the ISO to be burned.
In the list of volumes, you will now see an item representing the ISO file. Select it.
Click the Burn button and follow the instructions.

en LEES de handleiding van bootcamp… daar staat alles in over partities maken. en dat soort dingen.
En als je die ook niet kan vinden…
Hier de link http://manuals.info.apple.com/en/Boot_Camp_Install-Setup.pdf

Veel succes

Een .ISO heb ik al, het moet juist bootable zijn, maar ik ben nu een DVD-RW aan het legen dus ik probeer het zo even.

[quote:a6248d4698="TimN"]Een .ISO heb ik al, het moet juist bootable zijn, maar ik ben nu een DVD-RW aan het legen dus ik probeer het zo even.[/quote:a6248d4698]

met Schijfhulpprogramma altijd bootable…dus moet lukken en anders even met tostie :smiley:

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het geen bootable image is en dat het dus sowieso een gekopieerde schijf is... Als je graag vista wilt gebruiken moet je gewoon even naar de winkel gaan en dan een licentie kopen met originele dvd. Die werkt gegarandeerd en anders kan je support vragen bij microsoft...

ik heb een backup van xp. ik heb vervelende dingen meegemaakt waardoor ik opnieuw een orginele licentie moest kopen dus van daar. er word hier en daar gezegd dat je een orginele cd moet gebruiken met service pack 2. maar om schade aan de orginele cd te voorkomen wil ik toch de backup gebruiken. deze werkt perfect op andere computers. kan ik deze backup toch gebruiken op mijn imac?

mvg