Ik zit nu al zo lang met het probleem dat ik het hier maar even gooi.
Ik heb een iMac (late 2008) met daarop Windows 7 ultimate onder bootcamp. Alles werkt perfect enkel de audio.
De interne speakers spelen de audio perfect af, echter mijn externe speakers zijn aangesloten via de line-in achteraan de mac. Toch komt er geen geluid uit de speakers.
Ik heb op de site van realtek de laatste update gedownload maar dan hoor ik heel zacht geluid uit mijn externe en werken mijn interne niet meer. Het probleem komt verscheidene keren voor op 't internet maar nergens hebben ze 'r blijkbaar een oplossing voor.
[b]Wat ik al gedaan heb:[/b]
[i]- Nieuwe installatie Win7
- Nieuwe installatie Bootcampdrivers (3.1 vanaf de Mac OS X Snow Leopard dvd)
- Updates van de Realtek website gedownload (zonder resultaat)
- Het line-in gaatje uitgeblazen (vuiligheid?)[/i]
Heeft iemand een idee hoe ik mijn externe speakers kan laten werken op Windows 7? Ik heb echt al vanalles geprobeerd!
Zoals ik al zei ik heb al vanalles geprobeerd (de optie die jij aangeeft = duuuh). Dat is altijd het eerste wat ik doe (google of appleforums). Ik heb het ganse topic doorbladerd maar zoals je kunt zien is het topic 'not answered'. :wink:
OK die opmerking over de zoekmachine was niet nodig. Excuus. Maar, in die thread (die inderdaad not answered is) zijn wel een paar posts over oplossingen die voor die specifieke gebruikers [i]wel[/i] werkten. Ik ga 'm niet nog eens lezen, maar er staan volgens mij drie verschillende 'oplossingen' in.
Even uit mijn hoofd, heb hetzelfde een aantal keren gehad. Merkte dat je onder geluid voor output device uit twee devices kunt kiezen met elk hun eigen opties. Heb ook vinkjes voor digitaal uit aan en uit gezet en opeens deed hij het. Ik vermoed dat het te maken had met het handmatig moeten kiezen van je hardware omdat er naar ik denk twee geluidchips in zitten?
Default device ATI HD Audio rear output en niet de Cirrus dat loste het op denk ik.
Ik heb al de hele tijd zitten foefelen aan mijn geluidsopties: realtek uitgeschakeld, speakers uitgeschakeld en line-in ingeschakeld, gezet op analoog, dan digitaal en terug omgekeerd, vervolgens een nieuwe realtek update geinstalleerd die het probleem nog erger maakte. Nu had ik heel miniem wat geluid uit mijn externe speakers maar nu kwam er niets meer uit mijn interne.
Ik heb een intel geluidschip en een Realtek geluidschip. Ik heb verscheidene oplossingen al geprobeerd vanuit dat Apple forum zonder resultaat én ik beschik over de laatste versie van bootcamp, nl. versie 3.1.
Wat ik al heb geprobeerd via dat Appleforum:
- Het plugje geduwd en vastgehouden in de line-in (misschien het slechte contact dat werd besproken) = no result
- De realtek drivers niet van de Snow Leopard disk maar van mijn oorspronkelijke Leopard geeft een foutmelding dat ik hem niet kan installeren (iets met systeemcompatibiliteit)
- De realtek drivers geïnstalleerd die zijn aangegeven in het topic en dan in compatibiliteitsmodus opgestart, wel geluid uit mijn externe maar enorm stil. én mijn interne speakers werken nu weer niet meer.
[b]Het vreemde wat mij opvalt is dat mijn line-in ingang staat onder : opnemen terwijl de speakers bedoeld zijn om af te spelen?[/b]
OPGELOST! Ik heb heel de boel gedeïnstalleerd en vervolgens de drivers van mijn Leoparddisk alleen erop gezet. Van daaruit heb ik mijn bootcamp 3.1 geïnstalleerd via de software update en nu werken de externe boxen op normale kracht! :nerd: (ook de interne werken)
Ik zelf kon left4dead niet spelen onder windows 7, hij bleef hangen tijdens het laden, en ben daarom terug gegaan naar xp service pack 2 en heb sindsdien niet zo veel problemen meer. Of eigenlijk geen één meer :)
Ik heb nu geen problemen meer met Windows 7 in combinatie met bootcamp. Ik gebruik nu Altec Lansing FX6021 speakers en alles is zoals op Mac (buiten het OS natuurlijk).