[opgelost]CSS <div> met png of gif in WinXP niet transparant

Beste,

Ik ben bezig met een site dit is de link. In Win XP met IE is de dropshadow (png) niet transparant… Voor de rest gaat het wel goed (Mac Safari & Mac Firefox, Win Firefox). Maar bij Win IE is de rand van de dropshadow niet transparant maar krijgt een kleur. Waarom? De rest van de .swf’jes en .png’etjes hebben ook transparantie en vormen geen probleem.

Ik werk met <div>'jes in CSS. De achtergrond / background is de tegel met repeterend behangstructuur. Dan een laag (<div 3>) met de transparante file dropshadow.png (zie bron v/d pagina) en dan de content (header, iframe en menu in div 1 & 2).

Ik heb al van alles geprobeerd gif i.p.v. png. div’ jes verplaatsen in positie van laden . Dus nu eerst 3 dan 1 en dan 2 en andere experimenten. Maar niets lukt.

Voor degene die ik de site maak en 90% van hun doelgroep werkt op Win XP met IE. Ik maak sites die op beide platforms met diverse browsers nagenoeg hetzelfde zouden moeten zijn.

Wat gaat er fout? Ik wil zowel het behang (lekker truttig) als de dropshadow gebruiken.

Gr.
eRic

Even kort door de bocht:

IE ondersteund geen alpha layer(transparantie laag) in de PNG plaatjes van je, helaas niks aan te doen.

Je hebt wel een css hack/work-a-round waarbij je via een filter(alleen voor IE toegankelijk) een PNG plaatje goed kan laten renderen in een div.

[code:1:7a2749d2e5]

div#shaduw {
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src=‘plaatje.png’, sizingMethod=‘image’);
}
[/code:1:7a2749d2e5]

Daar zou je eens mee kunnen stoeien.

Ha bedankt RealX,

Het lukte niet gelijk maar via keywords uit jouw tekst “imageloader” kwam ik op het javascriptje PngIeHack.js (is daarop gebaseerd). Ik heb dit iets aangepast en nu lukt het. Wel even nog stoeien met de mate van Alpha want die wordt toch iets anders dan bedoeld weergegeven.

Wel suf dat IE als enige dit niet aankan.

Nogmaals dank!!! :smiley:

mja, het is op dit moment HET irritantste aan IE.... ik heb die hack al tig maal toe moeten passen, zelfs in grote corporate sites.... de klant wil die leuke schaduwen en gradients, en dan zal het ook moeten werken :(

in IE7 is de PNG support gefixed gelukkig, dus over 5 jaar als IE7 de standaard is kunnen we weer adem halen :wink: