opgelost: easter egg in Quark

Een klant van ons heeft last van een vreemd fenomeen [b:238b494f7f]als er wordt gewerkt in QuarkXpress onder OS9[/b:238b494f7f]…

:evil:
verschijnt er een [b:238b494f7f]poppetje met pijl en boog[/b:238b494f7f]
welke op de [b:238b494f7f]afbeeldingen[/b:238b494f7f] schiet die vervolgens beschadigd raken!

:mrgreen:
dit poppetje heeft ook een vriendje, een [b:238b494f7f]groen monster[/b:238b494f7f]
deze schiet op [b:238b494f7f]bestanden[/b:238b494f7f] en ook deze raken beschadigd (kunnen niet meer worden geopend).

De virusscan heeft geen virussen getraceerd!

Iemand bekend met dit fenomeen? en vooral hoe dit op te lossen?
Graaaag jullie tips, reactie…

[mod:238b494f7f=“tiny”] Ik heb de titel van de thread aangepast. Hier graag geen HOOFDLETTERS, uitroeptekens en woorden als ‘SPOED’ en ‘HELP’. In dit geval heb ik maar even een geheel nieuwe (achteraf passende) titel gemaakt. “OPGELOST: vreemd fenomeen… VIRUS??? in OS9 = EASTEREGG” suggereert weliswaar iets over wat er gebeurt maar zegt niet waar. Bovendien staat het strak van de hoofdletters en onnodige leestekens. Het is aardig naar andere forumgebruikers om gewoon een zakelijke, passende titel te maken. Meer info over het stellen van een vraag en het maken van een titel hier. [/mod:238b494f7f]

Het lijkt wel een sprookje :)

Maar nee, geen idee eigenlijk…

Gewoon een gag van de makers van QuarkXPress, een illustratiekader wissen met de toetscombinatie 'appeltje + shift + backspace' geeft een prachtig resultaat met een wijs deuntje er gratis bij. Geen virus, no panic

klinkt alsof je per ongeluk het [url=http://www.eeggs.com/items/19593.html]easteregg[/url] hebt gevonden in quark ....

Wat voor Antivirus wordt er gebruikt?

Sorry, 't is 'Appeltje, alt, shift & backspace'

Kwisten Blij je geruststellende reactie te ontvangen dus… het :evil: mannetje met pijl en boog is een onschuldige easteregg dan is dat opgelost!

[b:a93729706d]maaaaaaaaaar we hebben ook nog zijn vriendje een :mrgreen: groen monstertje…
hier iemand bekend mee?[/b:a93729706d]

Maar die bestanden zijn niet meer te openen? Ze raken echt beschadigd? Wat voor antivirus wordt er gebruikt?

Niks virus, gewoon een easteregg met een baard van hier tot tokio... eerst verschijnt een kleine alien, als je dit vijf keer herhaalt, verschijnt de grotere, die de kleinere vernietigt (toetscombo zie boven ;-))

Heeft iemand een foto? :P Lijkt me wel leuk om te zien. 8)

:D Thanx!!!!!!!

Het is voor mij al te lang geleden OS9 en Quark helemaal…
Ben blij met jullie reacties.

Mijn klant kan weer gerust adem halen.

Nogmaals mijn dank.

THIS TOPIC IS CLOSED

Het doet er niet meer toe in dit geval, maar weet je wat voor antivirus hij draait? Zou ik wel willen weten. :innocent:

Jaren geleden toetste ik per ongeluk op mijn stage-adres deze combinatie in. Ik wist niet wat me overkwam! De art-director begon meteen te panikeren en legde de hele studio plat. Meteen iedereen Norton tevoorschijn gehaald en iedere byte werd nagekeken op virussen. Uiteraard werd er niets gevonden.

Totdat het begon te dagen dat we te maken hadden met een easteregg.

haha :D Werkt dit ook met OSX?

ja werkt ook in OSX met xpress 5 (wel in classic modus uiteraard) Open doc in xpress teken kader en selecteer dit toetsen: alt-shift-backspace et voila: de alien + geluiden 4 x herhalen: de grote groene alien...

[img:42aae693d7]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9089[/img:42aae693d7]