[OPGELOST] Eenvoudige sofware voor Epson1260 Photo scanner?

Ik geloof dat ik zo onderhand helemaal gek wordt.

Ik heb m’n tante een aantal maanden geleden aan een iMac 17" geholpen, leuk voor video etc, etc, etc.

Ze heeft een Epson1260 Photo scannertje eraan hangen, maar Epson levert daar dus nog steeds geen lekkere software voor OSX bij.

Alhoewel ik heel even met Image Capture heb kunnen werken (lekker simpel) werkt het nu niet meer.

Ik zoek nu een heel simpel programmaatje om (via Twain?) die scanner aan te sturen. Zelfs Vuescan is te uitgebreid (en dus te lastig) voor haar.

Iemand een idee?

Thnks, Erik

Klik [b:aef5db426f][url=ftp://ftp.epson-europe.com/pub/drivers/scanner/perf1260p/nl/perf1260p_macosx_5.7e_nl.sit]hier[/b:aef5db426f][/url] om Epson TWAIN 5.7e te dowloaden. Je haalt hem recht van hun ftp-server.

:wink:

Thnks! Ga het ff proberen. Dit wordt driver nummero 10 geloof ik. Ik had net via epson USA site een 10.2.3 compatible driver ge-DLed, Image Capture werkt nu weer, maar nu nog de dia module.

Oh, hij 's binnen, ga nu testen.

Erik

Driver nu geïnstalleerd, zelfde ellende als met de eerdere drivers. Image Capture kan nu wel scannen, maar de dia module krijg ik niet aan de praat.

Ik ga nu maar 's een demo van Pshop Elements downloaden, 's kijken wat de Twain driver hier in doet.

Nogmaals bedankt voor de tip, ik houd je op de hoogte van de vorderingen.

Vooralsnog ben ik van mening dat Epson een waardeloze job uitvoert met hun macosx verhaal. Fijn zo’n scanner voor de ‘thuis’ markt, zonder eenvoudige software…

Erik

en hierbij biedt ik de firma Epson mijn welgemeende excuses voor mijn eerdere uitspattingen.

In Photoshop kreeg ik (na herstart?) de Twain driver aan de praat, en daar ben ik heel wat meer over te spreken.

volgende stap was om Image Capture te proberen.
Wanneer je daar bij de Preferences selecteert dat je de TWAIN software wilt gebruiken, heb je ook de volledige functionaliteit in image Capture.

De eerste keer dat je gaat scannen, draait de software in ‘Full Auto Mode’. Druk op Cancel, schakel over op de handmatige modus en de TWAIN software wordt in zijn volledigheid geladen.

Nu kan je tenminste de scanner aansturen zoals je dat wilt!

Michel nog bedankt voor de driver tip!

Erik

Geen dank. Ik heb ooit de ßeta versie van de [url=http://www.epsondevelopers.com/macosx.jsp]Epson Developerspagina[/url] gehaald. Vandaar dat ik nu en dan zocht of er al een nieuwere was. De driver staat ook op [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/10067]MacUpdate[/url] te blinken.

Michel