[Opgelost] Error Naamswijziging Bluetooth toetsenbord

Ik heb twee tweedehands Apple toetsenborden. Beiden heten naar hun eerste eigenaar (Rob en Carlo… :wink: ).

Beide kan ik via de Imac wijzigen naar mijn eigen naam. Ze werken dan feilloos, maar als ik ze loskoppel en wil aansluiten op mijn Apple TV staat toch de eerste naam er weer! Irritant!

Iemand die een manier weet om dit te doorbreken en BLIJVEND de naam van het Bluetooth toetsenbord te veranderen?! Of de naam vanaf Apple TV (3e gr) te wijzigen?!
Alvast dank!

Rob en Carlo, wat schattig.

Is de Bluetooth naam die je op je Apple TV ziet niet gewoon de naam die in het geheugen van de Apple TV staat, dit omdat je het toetsenbord al eerder verbonden hebt met dit device?

Misschien moet je de koppeling met het toetsenbord eens helemaal verwijderen en daarna opnieuw koppelen als een compleet niet bordje.

Ook tussentijds even herstarten.

Nee, ze waren nooit eerder met de apple TV verbonden.
En ze zijn omstebeurt meer dan een jaar verbonden geweest met de iMac met de juiste naam.
Ook dus vele malen herstart…

Maar zodra ik ze ontkoppel en aan een ander apparaat koppel kennen ze niet meer de nam die ik gaf, maar alleen de naam die door de vorige eigenaar is gegeven… Dat wil ik dus doorbreken en zorgen dat hij mijn naam houdt.

Kennelijk is er tóch een connectie geweest met de aTV in het verleden, anders kunnen deze namen nooit onthouden worden. De namen worden namelijk onthouden op de computer zelf, niet op het bluetooth device. Deze publiceert alleen het eigen bluetooth of devices adres, een unieke 48-bits code die doorgaans als een serie hexadecimale tekens wordt weergegeven, bijvoorbeeld 00:11:22:33:FF:EE.

Kennelijk is de Apple TV met de USB kabel met je Mac verbonden geweest ten tijde van de andere naamgeving. Dit kun je uiteraard nogmaals doen en dán de toetsenborden de juiste naam geven.

Je kan het beste de toetsenborden allereerst op de ATV laten ‘vergeten’.

[quote]Selecteer op Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) de optie ‘Instellingen’ > ‘Afstandsbedieningen en apparaten’ > ‘Bluetooth’. Bij eerdere modellen gaat u naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Bluetooth’.
Selecteer uw toetsenbord en selecteer vervolgens ‘vergeet dit device’.[/quote]

Daarna het toetsenbord opnieuw pairen.

[quote]Een toetsenbord koppelen

Schakel het toetsenbord in. Als het een toetsenbord van een andere fabrikant is, moet u het mogelijk in de detecteerbare modus zetten. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing als u hulp nodig hebt.
Selecteer op Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) de optie ‘Instellingen’ > ‘Afstandsbedieningen en apparaten’ > ‘Bluetooth’. Op eerdere modellen gaat u naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Bluetooth’. De Apple TV zoekt nu naar Bluetooth-accessoires in de buurt.
Selecteer uw toetsenbord.
Voer de viercijferige code in als daarom wordt gevraagd en druk op Enter of Return.
Als u hulp nodig hebt, leest u hier wat u moet doen.[/quote]

Dank voor jullie reacties! Het intrigeert mij wel…

Mijn Apple TV 3 is nooit met mijn iMac verbonden geweest, zeker niet via USB.
De Apple TV is draadloos in het netwerk, de iMac gedraad met de router verbonden.

@Night : Maar Apple zelf schrijft: “Wanneer u de naam van een draadloos Apple apparaat wijzigt, wordt de nieuwe naam op het apparaat bewaard. Als u het apparaat dus met een andere Mac koppelt, verschijnt het apparaat met de naam die u het hebt gegeven. Bij apparaten van andere fabrikanten wordt de aangepaste naam echter op de computer bewaard. Hierdoor krijgt het apparaat wellicht weer de standaardnaam als u het met een andere Mac koppelt.”

En als ik hem ontkoppel van de iMac, en hij blijft in de buurt, gaat Bluetooth weer zoeken en ziet hij weer het toetsenbord met de oude naam!!!??
De oude naam wordt dus niet goed onthouden, noch door de iMac, noch door de Apple TV 3, noch door het Apple keyboard zelf. En op de Apple TV 3 bestaat niet eens de mogelijkheid om een andere naam te geven. Hij herkent ook geen heximale tekens maar haalt ergens die eerst gegeven naam op…

Ideeën?!

[UPDATE]

Het is gelukt… Maar vraag me niet hoe!
Weer losgekoppeld van Apple TV.
Toetsenbord weer gekoppeld aan iMac.
Nieuwe naam gegeven: Toetsenbord van Frank
Vervolgens ook Apple TV via Bluetooth proberen te verbinden met de iMac.
Zodra hij verbond, moest ik een code invoeren op de Apple TV, maar dat kon ik daar niet…?!
Eerst keyboard losgekoppeld en vervolgens verwijderd, en gelijk uitgezet.
Vervolgens Apple TV uit Bluetooth van iMac verwijderd.
Met het toetsenbord naar de Apple TV gelopen en daar aangezet en gelijk gekoppeld met de Apple Tv als…Toetsenbord van Frank!!

Ben benieuwd wanneer Carlo en Rob weer terug komen… :wink:

Wij ook…?

Hahaha. Het had dus toch iets te maken met de pairing. Blij dat het gelukt is en maar hopen dat Carlo en Rob nu echt wegblijven :slight_smile: