Ik heb nieuwe MacBook m1. Wil lacie externe schijf kopen. Kan ik die in twee partities splitsen en 1 partitie gebruiken voor timemachine?
Ja dat kan zonder problemen, maar is niet erg verstandig.
Dat zou namelijk betekenen dat je een backup van die tweede partitie op dezelfde disk maakt als waar die data opstaat. Daarmee verlies je dus elk voordeel van het hebben van een backup.
Externe harddisks kosten tegenwoordig geen drol meer, dus waarom neem je geen aparte data disk en en aparte – grotere – backup disk?
henkvanderstelt op 31 december 2020 om 14:39Ik heb nieuwe MacBook m1. Wil lacie externe schijf kopen.
Tip: koop een SSD met USB-C.
Night op 31 december 2020 om 15:12Ja dat kan zonder problemen, maar is niet erg verstandig.
+1.
Dank voor reactie.
Night: de timemachine was bedoeld als backup voor mijn 1TB MacBook. De resterende capaciteit wilde ik gebruiken als extra-opslag van documenten die ik in de cloud heb staan omdat ik mijn 1TB SSD van mijn MacBook hier niet voor wilde gebruiken.
In dat geval heb je genoeg aan de eerste vijf woorden van mijn voorgaande reactie.
Thx
Super dit forum. Altijd razend snelden antwoord.
Let er btw wel op dat je voor een TimeMachine disk een backup disk neemt die minstens anderhalf keer zo groot is als de opslagcapaciteit van het origineel. Zo blijf je het voordeel van een ‘incremental backup’ behouden die TimeMachine biedt, ook als je interne drive wat voller raakt.