[opgelost] Extra Bluetooth stick in Mac mini?

De Mac mini van mijn zoon is ingebouwd in een kast van PowerMac G5.
Als die kast helemaal dicht zit valt het bluetooth-signaal terug tot bijna niet werkbaar niveau.

Optie is om een bluetooth stickje te steken in de USB-poort buiten aan de kast.

Maar… kan de Mac daarmee overweg?
In die zin dat er dan twee Bluetooth modules aanwezig zijn, en de Mac moet weten dat de externe gebruikt wordt.

Ja dat kan. Ik had hetzelfde probleem met mijn Mac Pro.

Prima. Dan gaan we dat doen.

Bedankt. :slight_smile:

Leuk idee! Ik heb nog een oude Mac Plus staan…

Er zit een Mac mini in, een subwoofer, een USB-hub (keurig met de poorten aan de achterzijde van de kast), een DVD-drive (bruikbaar vanuit de DVD-bay aan de voorzijde), een externe harddisk, en een heleboel snoeren (o.a. van de twee monitoren, etc.).

Een opgeruimd bureau, minder geluid, en alles een stuk meer stofvrij. En het oogt wel leuk.

Hi KarelWillem,

Hoe is het met het bluetooth signaal nu?

Ik heb een mac mini eind 2012, en als ik op de bank zit met airplay mirroring op mijn tv werken mijn trackpad en keyboard redden het niet om verbinding met met mijn mini te maken (zo’n 5 meter in line of sight). Belabberd dus.

Heb wat gezocht en nu blijkt het dat het een bekend Mini probleem is dat het bluetooth signaal stoort met USB3.0.

Het blijkt dat er geen afscheiding tussen de twee modules zit waardoor je interference krijgt. Je kan het zelf oplossen door de Mini uit elkaar te halen en 'n speciale folie op de bluetooth module te plakken, maar ik vind jou oplossing wat makkelijker…

Ik ben benieuwd of het bluetooth stickje een beter bereik geeft.

Welke bluetooth stick gebruikt jouw zoon KarelWillem?

Ik heb zojuist de Sitecom CN516 gekocht maar ondanks dat de verpakking zegt “compatible with Mac OSX 10.3.9 and higher” werkt hij mooi niet op mijn Mini! :x

Ook op de CD staan alleen bestanden geschikt voor windows. Maar weer terugbrengen dus.

Het stickje is al weer verhuisd naar een andere eigenaar.

Maar het was de goedkoopste bij Dixons. Gewoon daar vragen welke werkt.
Doet 'ie het niet, dan is het simpelweg retourneren.

Overigens heb je geen software nodig voor die dingen.