[Opgelost] Films in iDvd lopen niet door

Ik heb een dvd gemaakt met iDvd, maar eenmaal in de dvd-speler blijkt dat de vier losse filmpjes die ik heb geplaatst, niet doorlopen. Na elk filmpje gaat ie weer terug naar het hoofdmenu, zodat je een ander filmpje aan moet klikken. Is het op te lossen dat ie van de ene doorloopt naar de andere?

Dat is normaal gedrag van een DVD.

Als je een DVD koopt lopen de opties in je menu ook niet automatisch van de ene naar de andere film door.
Soms is er een menu-optie aanwezig, waardoor je alles kunt afspelen. Maar dat is geen regel.

In iDVD is er geen “Play-all” optie aanwezig helaas.
Dan zul je moeten uitwijken naar Toast Titanium of zo.

Trucje in iDVD:
Zet je films in een slideshow, dan kun je met de ‘next’ knop direct door naar de volgende film als de eerste is afgelopen.

Andere optie (het is alweer zó lang geleden dat ik ooit een DVD heb gemaakt):

http://bertrand.her.free.fr/iDVD.app/Contents/Resources/Dutch.lproj/iDVD%20Help/pgs/6753.html

Oftewel:
Maak van je films één lange film, en maak hoofdstukmarkeringen per gewenst onderdeel.
Nu kun je naar wens de film in één keer kijken, of in 4 (of meer/minder) onderdelen.

Probeer eens een andere player die wel nog actief wordt ontwikkeld (iDVD is echt al jaren end-of-life), zoals VLC.

iDVD is géén player. En heeft dus niet zo heel veel met VLC e.d. te maken.

Hebben we het over een andere iDVD? De iDVD die ik ken, onderdeel van het oude iLife pakket, is wel degelijk een player die DVD’s afspeelt. Net zoals VLC dat kan doen.

Nee. iDVD is NOOIT een player geweest.

Hiermee máák je DVD’s. Je speelt ze er niet mee af.

https://nl.wikipedia.org/wiki/IDVD

De enige DVD-speler die Apple ooit heeft geleverd is DVD-player/DVD-speler.

(En wellicht QuickTime (Player))

Ack, je hebt gelijk. Ik verwissel het met DVD Player. My bad, carry on.

Het blijft natuurlijk wel ancient, unsupported software.

Haha. Geeft niks.

Het is i.d.d. wel iets prehistorische software.
Maar als het werkt, dan werkt het.

En vaak blijken ze (maar helaas weer niet voor iedereen) nog gewoon te werken, zelfs onder High Sierra.

Het werkt fantastisch, zelfs met El Capitan. Ik vind het er gelikt uitzien. Mooier dan Toast.
Maar ik heb er een lange film van gemaakt en er om de vijf minuten maar hoofdstukken van gemaakt. Dat vind ik mooier dan dat je elk filmpje apart moet aanklikken. In ieder geval bedankt voor de tips KarelWillem.

De menu’s van Toast zijn echt té afgrijselijk om aan te zien inderdaad.

Maar vind je het niet jammer dat je - hoewel ik niet weet waarmee je die films hebt gemaakt nauurlijk - zo ontzettend in kwaliteit inboekt als je de films op DVD zet?

Zowel Full-HD als HD wordt na renderen voor DVD-formaat natuurlijk een stuk minder.

Hahaha! Valt mee hoor #KarelWillem. Ik ben begonnen om videobanden te digitaliseren. En dan snap je wel dat het niet zo heel erg krek komt. En m’n ex-vrouw krijgt ze ook en die kan het beste met dvd’s uit de voeten.
Maar ik moet ook nog videobandjes bewerken die van een digitale camera komen, die ik eerst via een firewirekabel moet afspelen in iMovie. Maar die kwaliteit is ook nog niet zo goed dat dat rustig op dvd kan toch?

Ja, absoluut. All het videomateriaal dat je hier beschrijft kan inderdaad prima naar DVD.
Dat overschrijdt die resolutie toch niet.

(B.t.w.: bekend tafereeltje. :slight_smile: Zo heb ik ook voor mijn ex van al onze (vooral kinder-)filmpjes DVD’s gemaakt).

Daarom. Ik heb nog allerlei ruw materiaal daarop staan wat bewerkt moet worden en het oudste is al bijna veertien jaar oud. En ik leer iMovie nou een beetje door die videobanden te digitaliseren, na dik tien jaar niet meer hiermee gewerkt te hebben. Wel een boel veranderd. Maar wel makkelijk zonder dat tussentijdse renderen.

Het is alleen jammer dat die markeringen uit iMovie niet werken in iDVD, dus ik maak in iDVD maar om de vijf minuten hoofdstukmarkeringen.