(OPGELOST!) Finder probleem

Gisterenavond heb ik even het programmatje vSlideShow getest en op een gegeven moment knalde de Finder eruit. En die blijft vervolgens maar crashen en herstarten, crashen en herstarten enz. Zeer irritant. Ik heb al van alles geprobeerd. Zelfs mijn een week oude backup, die overigens prima draait als ik daarvan opstart via mijn externe FireWire schijf, biedt geen soelaas. Als ik die met CarbonCopy Kloner weer terug zet en daarvan normaal opstart gebeurt er weer precies hetzelfde met de Finder. Daar snap ik dus helemaal niets van. Als ik opstart als een andere testgebruiker is de Finder ook weer normaal, dus met de FirmWare is ook niks aan de hand lijkt mij. Ik heb de harde schijf ook al twee keer overschreven met nullen om alle rest troep te verwijderen. En ook PRAM gereset. Wie heeft de gouden tip???!!! Tuurlijk kan ik uiteindelijk een schone install doen en met Migratie-assistent de boel weer inrichten, maar zelfs daarin heb ik nu ff geen vertrouwen, en heb ik ook nog ff geen zin in. TNX, LEXY.

Ik zie het er niet tussen staan, maar heb je com.apple.finder.plist al verwijderd?

Nee, maar die wordt toch weer vervangen bij het terugklonen?

In safe mode opstarten en dan middels terminal commando de finder .plist verwijderen?

Kan je ook vanaf je firewire schijf opstarten ? zo ja dan kun je toch van de interne de finder .plist verwijderen ?

Clean install is misschien wat overdreven lijkt me ?

Kijk even (vanuit dat andere account) of er een bestand met een rare naam (of zelfs zonder naam) op het bureaublad staat. Dat is vaak de oorzaak van dit herhaalde herstarten van de Finder.

Jezus had ik dat maar eerder gedaan. Die door vSlideShow aangemaakte movie file stond op mijn bureaublad en had ik express aan de backup toegevoegd om later nog eens te kunnen bekijken. Dat k.. ding was dus inderdaad de boosdoener en deed Finder crashen. Deze trashen was idd de oplossing. Wat ik wel vreemd vind is dat als ik opstarte vanaf mijn externe schijf, Finder niet crashte door die file. Want ook daar stond ie op het bureablad. Maar ja eind goed al goed. Wel 8 uur zitten ploeteren wat in 2 seconden had gekund... :x Jullie heel erg bedankt, LEXY.