[Opgelost] Finder weergave

In de laatste iCreate staat een artikel over het aanpassen van de Finder.Dat ging ik bekijken maar, mijn weergave is anders dan die uit iCreate.
Ik gebruik High Sierra Dus vraag mij af wat ik moet aanvinken om dit ook zo te krijgen.

Dit is mijn weergave.

Deze uit iCreate.

Zo te zien heb je te maken met een Mac dinosaurus. *oudere versie van OS X.

Wat wil dat zeggen?

Dat de persoon die het artikeltje heeft gemaakt waarschijnlijk OS X Tiger, Snow Leopard, Lion of zoiets gebruikte. Een oudere versie van OS X voordat het allemaal platter werd.

Kijk eens naar het rode afsluit- bolletje op je Finder venstertje. Bij ons is dat plat, in het artikeltje zal dat waarschijnlijk bollig en glimmend zijn, alsof het een knikker is.

De laatste versie was Sierra.

Het heeft niets met de OS versie te maken. Je moet in de Finder ‘icon’ of ‘list’ weergave kiezen, dan zie je de opties zoals in het iCreate plaatje.

Dat is een goed antwoord, ik dacht dat je dit overal in te zien zou moeten krijgen. Weer iets geleerd.
Bedankt en sluiten maar.

…klopt niet helemaal wat ik zei, in de ‘list’ en ‘coverflow’ weergave zie je precies die opties maar je begrijpt wat ik bedoel. De opties zijn inderdaad niet voor alle weergaves gelijk. (y)

Dat was mij duidelijk.

Dat zijn de opties. Niet het weergave.

Weergave is hoe iets uitziet, niet welke opties je allemaal kunt gebruiken.

Ik begrijp niet wat je nu wil zeggen Shmoo. De ‘opties’ in de plaatjes in de eerste post zijn afhankelijk van de weergave die je kiest in de Finder. Hoe je het verder noemt doet niet terzake. Knippie’s vraag is beantwoord, het ging hier niet om de ‘look’ van de interface.

Ja dat lijkt mij logisch dat je in bepaalde views andere opties tot je beschikking hebt die alleen van toepassing zijn op de geselecteerde view.

Ik dacht dat het ging over de weergave van het venstertje. Het UI gedeelte. Dat is duidelijk van een ouder OS want zo ziet dat uit in het nieuwere OS.

Allemaal veel platter.

Fijn dat het opgelost is.

We zitten weer op een lijn, ik snap de verwarring nu… :wink:

@knippie,

Die voorbeelden kan je niet vergelijken, kolomweergave is iets anders dan list view…

Ja dat zei McPim al, geloof ik :stuck_out_tongue:

FYI: als je met de ‘weergaveopties’ open, op het bureaublad (het scherm zelf dus, en niet de map Bureaublad) klikt, krijg je ook nog andere, aardige opties erbij.