[Opgelost] Flash: movieclip klikbaar maken

Ik probeer in Flash iets voor elkaar te krijgen maar het lukt niet. Ik heb al veel geprobeerd en gelezen, maar ik krijg het niet voor elkaar en ruk me inmiddels bijna de haren uit mijn kop.

Het volgende is er aan de hand:

Ik wil een lijstje thumbnails genereren van foto’s. Daarvoor heb ik een movieclip (thumbholder) gemaakt waarin de thumbnails gemaakt moeten worden. Met attachMovie voeg ik movieclips toe aan thumbholder, die ik weer vul met de thumbnails. Die thumbnail moeten klikbaar worden. Ik dacht de nieuwe movies (thumbnailX) uit te rusten met een .onRelease functie. Ik heb dit op drie manieren gedaan, maar het werkt niet. De code van het eerste frame van de MC thumbholder:

[code:1:3734e0486d]var dy = 0;
init = new Object();
init._yscale = 10;
init._xscale = 10;
init.onPress = function () {
trace("press!!!");
};

for (var i = 0; i < _root.photoArray.length; i+=1) {
init._y = dy;
this.attachMovie("thumbnail", "thumbnail"+i, i, init);
loadMovie("pics/"+_root.photoArray[i]+".jpg", "thumbnail"+i);
trace("thumbnail"+i);
dy += 100; //afstand tussen plaatjes
}[/code:1:3734e0486d]

De thumbnails worden correct getoond, maar ze worden niet klikbaar. Als ik de .onRelease toevoeg aan de hele movieclip (de container) wordt deze wel een knop, maar dat is niet zinvol. Hoe kan dat nu, maak ik een fout in de code? Of is het zo dat je niet kunt klikken op een knop die in een andere movieclip zit?

Het is misschien wat ingewikkeld, als er nog onduidelijkheden zijn verduidelijk ik deze graag. Ik hoop dat er iemand ziet wat hier het probleem is.

Groet, Arjan

de loadMovie overscrijft je onPress handler van je init object, oplossing, creeer een geneste Movieclip in je net aangemaakte movieclip, en laad daarin je thumbnail

Dat had ik even nodig! Nu je het zegt zie ik het ook.

Bedankt!

Groet, Arjan