[OPGELOST] Flash MX & coordinaten probleem

Ik zou willen als je een knop drukt , dat er een mc naar een bepaald coordinaat verschuift.

Maar het lukt me nu niet.

op www.freshface.be/flash.zip kan je het dll. (MX only)

Hoi konijn,

Het probleem is als volgt:
De knoppen wijzigen twee variabelen (endPosx en endPosy). Deze variabelen worden echter gebruikt door de knop en zijn alleen daar bekend.

Een andere movieclip heeft een event (on enterframe), waarin ook twee variabelen worden gebruikt (wederom endPosx en endPosy), maar maakt ook daar gebruik van variabelen die alleen daar (lokaal) bekend zijn.

Het script in de movieclip die de beweging gebruikt dus andere variabelen, ook al hebben ze dezelfde naam.

Je kunt het oplossen door:
De variabelen globaal maken (overal dezelfde waarde);

De variabelen overal veranderen door _root.endPosx en _root.endPosy (dan wordt de variabele in de root opgeslagen)

Of vanuit de knop een verwijzing maken naar de variabelen van de movieclip met het clipevent waarin de beweging plaatsvind. Dan moet je de instantie van mc_vlak een naam geven (bijv ‘vlak’), en de wijzing van de variabelen in de knoppen veranderen in: _root.vlak.endPosx en _root.vlak.endPosy.

Doe wat je het prettigst lijkt, voor elk van de oplossingen zijn argumenten voor en tegen :wink:

Bedankt, het werkt. Ik heb met _root.vlak.endPosx en _root.vlak.endPosy gewerkt.