[Opgelost] [Flash] Schuin dynamische tekstvak onmogelijk?

Hoi allemaal,

Ik ben bezig om iets te testen in Flash. In een dynamisch tekstveld laad ik, in dit geval, een naam in. Die naam laad die gewoon in, als ik het dynamisch tekstveld echter schuin zet, verdwijnt de naam en laat die helemaal niets in. De naam wordt gewoon via Flash ingeladen. Gewone tekst kun je schuin zetten dus waarom zou je dit niet schuin mogen zetten? Het was eigenlijk de bedoeling de tekst rond te maken maar dat was helemaal niet mogelijk in Flash, behalve als je het in allemaal aparte tekstvelden inlaad en telkens wat schuiner zet… Daar kan ik nog eens naar kijken.

Vraag: Kan je helemaal geen dynamisch ingeladen tekst in een tekstveld schuin zetten of doe ik iets verkeerd?

Jaap

Bedoel je met "schuin zetten" de tekst cursief laten weergeven?? Dat kan gewoon hoor... Alle kenmerken van het dynamische tekstveld blijven behouden, ook als je er via een variabele tekst in laadt.

– edit – Ik zie al wat je bedoelt, na roteren van het tekstveld verschijnt de tekst niet meer… Raar hoor, ook niet als je het tekstveld in een MovieClip zet en die dan roteert…! --edit –

Plak het dynamische tekstveld in een movieclip en transformeer de movieclip in elke schuine stand die je wilt hebben.

Ok, inderdaad toch in een MovieClip EN alle characters uit het font embedden, dan doet ie het wel... Je .swf wordt dus wel iets groter...

Alle karakters moet je sowieso 'embedden' als het gaat om een dynamisch tekstveldje, hetzij je de standaard 'sans serif' ofzo gebruikt, geloof ik. En van een extra geneste movieclip meer of minder wordt je swf-je toch niet veel zwaarder. Als het kan nest ik alles in movieclips...

Sorry voor mijn onduidelijkheid.

Met schuin bedoel ik echt iets van 30 graden naar links of naar rechts. Het staat in een movieclip waarvan ik een instance op de stage 30 graden draai, als die gedraaid is wil die 'm niet meer weergeven…

–Welles-- > bedankt voor je wijziging!

Wat bedoel je precies met ‘embedden’, ik gebruik het lettertype Delicious (van iemand ook hier op het forum! Bedankt daarvoor!)

Weet iemand of het mogelijk is hetgene wat ingeladen wordt nu in allemaal aparte kleine tekstvelden te zetten en dan te roteren? Maarja, als dat roteren van dynamische tekst al niet werkt…

Wijziging:
Gelukt, in een movieclip de tekstvelden zetten en ze ‘embedden’ (wist eerst niet wat het was, heb het gevonden op flashfocus.nl , ook deze link op flashfocus kwam mijn vraag voor. Dan een instance op de stage zetten en met bv. free transform roteren!
Bedankt voor jullie hulp!

[quote:8cfdc3cff3="Aiko"]En van een extra geneste movieclip meer of minder wordt je swf-je toch niet veel zwaarder.[/quote:8cfdc3cff3]

Nee maar een font embedden voegt al gauw 12 Kb toe…

Ja, maar ten opzichte van de totale website en met een mooie preloader maakt dat vrij weinig uit denk ik.

Preloader of niet, een modem-klant is weg als het laden te lang duurt. Dan maakt 12 Kb echt wel uit!

Hoe kleiner hoe beter…

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoeveel er nog gemodemd wordt in deze wereld. Ik dacht dat ikzelf vorig jaar een van de laatste starre onder hen was die overschakelde van inbelpret via de telefoon op het altijd online zijn. Weet iemand actuele statistieken hierover?