OPGELOST: Google resultaten openen in nieuw venster

Sinds vandaag een raar probleem. Ik heb Google zo ingesteld dat als ik op een gevonden link klik, Safari automatisch deze in een nieuw venster opent . Dit is een instelling bij Google, zoals bekend. Sinds vandaag open hij wel een nieuw venster, maar opent de pagina OOK in het bestaande Google venster. Dus ik krijg de site twee keer en de reslutaten van Google kan ik alleen krijgen als ik naar 'vorige pagina' ga. Erg onhandig.

Heeft iemand een idee?

OS 10.4.2 Powerbook 1,25GHz 15 inch.

Alvast bedankt!

UPDATE: Google heeft het probleem weer verholpen.

Verdraaid !

ik wou precies hetzelfde probleem gaan posten.

Safari 2.0 ( 412.2 )
OS X 10.4.2

Dit is niet sinds vandaag, heb ik al een paar dagen last van. Misschien google ik iets meer :roll:

Ik ben meer van de "nieuwe [b:b2b977ee71]tab[/b:b2b977ee71]" dus ik kende de functie in google niet, maar het doet zich ook onder 10.3.9 met Safari1.3 voor.

Firefox doet het wel goed (MacOS 10.3.9 en Windows2000).

Safari-kwestie lijkt me… :frowning:

Yep hier sinds vandaag precies hetzelfde probleem. Behoorlijk irritant!!

Geen oplossing, wel een workaround: klik de links aan met de [command] -toets ingedrukt. Dan opent de link in een nieuwe tab (als je tabs tenminste aan hebt staan)....

Hier ook. Rete-irritant!

Ik was even bang dat het te maken had met de geinstalleerde software voor de nieuwe Mighty Mouse. Sinds ik mighty muis is me dit Google-probleem opgevallen… dus ik dacht: wellicht…

Dus voor de zekerheid (hoewel het me sterk lijkt):

Hebben mensen ZONDER Mighty Mouse dit probleem ook?

Yepz. :x

ee: Het ligt [b:78a3d01c3f]niet[/b:78a3d01c3f] aan je mighty mouse :)

Aha... dat ook weer uitgesloten.

Ik denk dat Google iets onder de motorkap heeft aangepast… want het probleem doet zich sinds een paar dagen zomaar voor… en niet sinds een sofwate update o.i.d.

Nu maar hopen dat er bij Google een paar Safari-gebruikers werken want tab-googlen is minder handig dan automatisch-nieuw-venster-googlen.

Als je in het debug-menu "Windows MSIE 6" als user-agent kiest is het weg...

Au!

Maar wat kan Safari daar ineens aan doen? Bij Google moet toch iets aangepast zijn…

Als je met Safari tabs gebruikt opent Command+Option+klik een nieuw venster achter het actieve venster.

Het instellen van de User Agent lijkt een goede oplossing. Alleen elke keer weer opnieuw instellen is lastig. Hoe zorg je ervoor dat Safari altijd in de gedaante van MS Exlorer opstart?

Volgens mij zijn ze bij Google wakker geworden en werkt het weer zoals vanouds.

Inderdaad! Gelukkig houdt Google dit forum goed in de gaten ;-)