[Opgelost] Help Wanted, Probleem Suitcase + Font

Ik kan geleverde font niet openen, krijg geen foutmelding, maar alleen vreemde tekens waar alphabet zou moeten staan:

[img:a829ef0acf]http://img3.photobucket.com/albums/v12/BlueRose_76/Others/Suitcase.jpg[/img:a829ef0acf]

Gebruikte programmas;
Suitcase
Quarkxpress
OS 10.2

Ik heb de font uit verschillende gearchiveerde verzamelingen van anderen gekregen. Vreemde is dat geen enkele werkt. Wil dus graag weten of het een suitcase of systeem fout van mijn kant is.

Hulp graag, zit redelijk omhoog.

Gooi alle fonts is uit je suitcase. Start alles opnieuw op. Al gedaan? Daarna nog eens toevoegen. Moet een - of +je verkeerd zitten naar mijn idee.

Dit heeft te maken met het managen van je systeemfonts meen ik. Ik heb het ook een paar keer gehad, maar het loste zich aldoor met onduidelijke handelingen weer op.

Wat gebeurt er als je suitcase herstart?

Of gebruik FontAgent Pro

@ Urbin; Alle sets gedeleted (behalve standaard systeem), systeem herstart, suitcase>niew fontset>alleen gewenste fonts (4 stuks), geen verandering

@deskman:
zie boven, ben nu demo van fontAgent aan het downloaden

Thanks for info zover

In demo FontAgent zelfde probleem.

Kan het te maken hebben met een druk/screen font probleem

als ik het goed begrijp zie je tijdens de preview van het font in suitcase, fontagent, enkel maar rare tekens... die rare tekens duiden er volgens mij niet op dat het font corrupt is, want reken maar dat suitcase maar al te naarstig is om dit te melden. Maar als je nu het font activeert en dus niet dient te openen, kun je dan het font gebruiken in indesign, quark, ...?

volgens mij wel, en typ je dan ook die rare tekens?

Frutiger doet het bij mij goed (is ook een oudje). Het probleem is hier op het forum wel eerder aan de orde geweest... Kan het niet vinden...

ga eens kijken in de preferences van suitcase, bij preview text, daar kan je de letters die je afgebeeld wil zien intikken, waarschijnlijk staat daar bij jou een vreemde reeks tekens

en laat iets horen hé

Heb ooit iets soortgelijks gehad met een enkel font. 1. Als je de mogelijkheid hebt kun je het eens op een andere computer proberen. 2. Probeer of ze in classic wel werken. 3. Stuff de fonts direct van de cd en bewaar ze op je harddisk. Daarna unstuffen. (Het is een wat vreemde oplossing die ik ooit van een letterontwerper kreeg aangereikt, maar die bij mij wel werkte.)

Succes.

@ Servir: Quark opent een (archief)bestand met deze font zonder probleem melding, alleen krijg ik dan ook die rare tekens ipv normale nederlandse tekst.

Ook als ikzelf in de tekst edit, dan krijg ik deze nietgewenste tekens

@helix: zelfde probleem

@kjeld:
Ben je oplossingen nu aan het proberen

Ik denk dat het iets te maken heeft met hoe OSX of Suitcase dit font ziet. Op de 1 of andere manier zijn, denk ik, de Unicode waarden van alle karakters door elkaar geraakt.

Ok, dat unicode verhaal heb ik nu ook van andere bronnen vernomen.

Ik ben het nu aan het testen in OS9, heb alleen geen atm daar voor. Ik heb het volgende gedaan;

• Opstart in OS9
  • Map met desbestreffende font in Systeemmap>lettertypen.
  • Systeem herstart.
  • Dubbelklik op font
  • Ik krijg nu een systeem menu met een kleine preview van font in normaal ABC…abc

Met dit middel kan ik concluderen dat dit een OS9 font is, kunnen jullie dit bevestigen?
Zoja, kan ik dat op een of andere manier in OS10.2 krijgen, al mijn progs lopen daarop?

Thanks
(Is het weer maandag ofzo)

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15439&highlight=vreemde+tekens]

Hier ging het over…

Ik denk trouwens dat je met het de-activeren van Suitcase moet oppassen met je systeemfonts. Als je Suitcase ook je systeemfonts laat beheren komen deze in aparte mapjes te staan. Deze moeten dan weer netjes op hun plek teruggezet worden. Je moet even uitzoeken hoe dat moet, ik heb geen Suitcase meer. Daarna herstarten of op zijn minst opnieuw inloggen.

[quote:baf54cdc31="Deskman"]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15439&highlight=vreemde+tekens]

Hier ging het over…

Ik denk trouwens dat je met het de-activeren van Suitcase moet oppassen met je systeemfonts. Als je Suitcase ook je systeemfonts laat beheren komen deze in aparte mapjes te staan. Deze moeten dan weer netjes op hun plek teruggezet worden. Je moet even uitzoeken hoe dat moet, ik heb geen Suitcase meer. Daarna herstarten of op zijn minst opnieuw inloggen.[/quote:baf54cdc31]

Thanks, maar dit heeft volgens mij niet echt betrekking op mijn probleem, de systeem fonts werken allemaal OK

Dat probleem hebben we ook al gehad op het werk! En het volstond om eens met Cocktail het systeem op te kuisen. Probeer dat eens. 8)

[quote:91fedaf216="chm"]Dat probleem hebben we ook al gehad op het werk! En het volstond om eens met Cocktail het systeem op te kuisen. Probeer dat eens. 8)[/quote:91fedaf216]

WHOA, dat is het.

Na wat tests gerunt te hebben doettie het. Ik weet nog niet wat hethem nu gedaan heeft, maar het werkt zeker.

Allen, dank voor alle hulp hierin

Hm, dat zal dan bij mij destijds het probleem ook wel opgelost hebben...

Goed onthouden!

Bekend probleem. Waarschijnlijk is een van de font-caches van OS X corrupt. Dit kan o.a. verholpen worden met het programmaatje "Font Cache Cleaner" (zie VersionTracker). Succes.

Heb je onder de prefs in suitcase : Override system fonts aangevinkt? Zo niet probeer dat eens.