[Opgelost] High Sierra: Agenda-mappen

Hallo

Wanneer ik in mijn thuismap naar mijn bibliotheek kijk in de map -Calendars- zie ik verschillende mappen staan. Wat wordt er allemaal in die mappen geplaatst? Is het beter om alle mappen te selecteren als je in Time Machine geopend hebt om die dan allemaal terug te zetten bij een probleem?
Er zijn mappen zoals
.group met inhoud: info.plist
.calendar met inhoud: Events - LocalDefaultAlarms - info.plist
Incoming: daar zit niks in die map

Mag je in die map Calendars bepaalde mappen verijderen?

Bedankt voor hulp om wat inzicht te krijgen daarin.

Waarom zou je problemen gaan veroorzaken als je nog geen problemen hebt? Als Agenda verder gewoon goed werkt, blijf er dan gewoon vanaf.

De lijst bij mij is nog veel langer.
Calander werkt hier gewoon perfect, dus neem de opmerking van Night ter harte en laat de Mac gewoon “z’n ding doen”

Ja hoor, dat mag zeker.

Vraag nu eens of het slim is om zomaar in de mappenstructuur van de bibliotheek, waar je niets te zoeken hebt, onderdelen te verwijderen.

Als je het persé wil weten: in die mappen staan de diverse agenda meldingen, geïmporteerde (feest)dagen, verjaardagen, alarmen, sync-data met bv. je iPhone etc. etc. en (misschien nu nog lege) mappen die benodigd zijn voor functionaliteit die je nu wellicht (nog) niet gebruikt. Als je dus serieus je agenda wil verneuken, moet je dus vooral mappen gaan weggooien. Verder nemen lege mappen geen ruimte in, dus weggooien heeft weinig zin.

Zal jullie goede raad ter harte nemen en geen problemen gaan zoeken!!

Bedankt voor de info’s.

@Night,

Nu snap ik, het je bent leraar, gezien de wijze waarop je reageert en de kindertjes vermanend toespreekt…

Dus OMT’ ers , goed onthouden, bij een volgende vraag erbij zetten, dat je het persé wilt weten!

Nog meer leraar dan: Apple heeft juist om deze reden de ~/Bibliotheek verborgen. Daarom heb je er ook niks te zoeken als je niet weet wat je er moet zoeken.
Leraar genoeg, Joop?

Ach Joop… Ik vind het lief dat je zo over me denkt, maar de reden was eerder dat ik de legitieme vraag “Wat wordt er allemaal in die mappen geplaatst” lichtjes over het hoofd heb gezien. Dus nu weet TS én wat er allemaal in staat én dat het wijselijk is dat dus gewoon te laten staan :slight_smile: