[Opgelost] Hoe apowersoft_audiodevice verwijderen.

Bij systeemvoorkeur -> geluid -> uitvoer staat ''apowersoft_audiodevide". Elke keer als ik mijn oortjes verwijder uit mijn macbook gaat het geluid automatisch naar apowersoft_audiodevice alleen dan hoor ik niks en moet ik elke keer opnieuw mijn interne luidsprekers aanklikken. Weet iemand hoe ik ''apowersoft_audiodevice" weg kan halen?

Alvast bedankt.

Als het goed is heb je op je Mac een programma staan (of gehad) wat ‘‘Apowersoft Mac Audio Recorder’’ heet.

Bij de installatie krijg je ook een Uninstaller. Die moet je draaien om het weg te halen.

Zie meer info: http://www.apowersoft.com/forum/how-to-use-apowersoft-mac-audio-recorder-t80.html

Heel erg bedankt! Alleen ik kan nergens die uninstaller vinden… Als ik bij finder Apowersoft intyp komen er geen resultaten. Bij programma’s staat hij ook niet meer. (sorry als dit dom overkomt heb deze macbook pas 1,5 week)

Dan heb je dat al verwijderd.

Geen nood, download het opnieuw en zoek ik het pakket de Uninstaller en draai die.

Download: http://www.apowersoft.com/mac-audio-recorder

Edit: ik zie alleen zo snel niet waar die gezet wordt, dat zoek ik even op. Ogenblikje.

Edit2: gevonden, voer eerst de installatie uit met het ding wat je hebt gedownload. Dan krijg je het programma, icoontje daarvan wordt naast het gedownloade pakket gezet.
Nu moet je op het icoontje van het programma rechtsklikken, en klikken op ‘‘Toon origineel’’. Dan krijg je een venstertje met het mapje in Programma’s waar ook de Uninstall staat. Die opstarten.

Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd en verwijderd alleen hij staat nog steeds bij uitvoer…

Ik zie het. Ik zoek verder, ogenblikje.

Oke, alvast heel erg bedankt dat je de moeite neemt!

Open eens het Audio/MIDI-setupprogramma (te vinden in Programma’s > Hulpprogramma’s). Selecteer dan de ongewenste uitvoer en klik onderaan op het minnetje.

Helaas, dat werkt niet (had ik ook geprobeerd)
Die min-knop werkt daar niet.

Wat ik straks even doe is een andere Mac erbij pakken en de Extensions-map vergelijken met mijn Mac. Ik denk dat het een toegevoegde .kext is, maar zonder herkenbare naam. Mogelijk kan ik terugvinden wat dan die naam wel precies is.

Er zijn misschien wel enkele oplossingen. Gebruik deze app. Of gooi CCleaner (ook voor Mac ) er overheen.

Zeg het maar:

En Ccleaner:

Eigenlijk kun je er niets mee op een Mac. :lol: Ik gebruik het ook vaak op vervuilde PC’s en dan heb je me daar waslijsten. Daar gebruik je het hoofdzakelijk voor het register, ook vanwege de backupfunctie die erin zit.

Disclaimer: gebruik niet zomaar Ccleaner als niet weet wat het doet. (alle systemen) Ik gebruik het al ± 8 jaar, en heb al wat rare dingen meegemaakt.

hoe werkt app cleaner precies?

edit van hierboven:

Ik heb appcleaner gebruikt alleen nog steeds staat de apowersoft_audiodevice bij uitvoer en invoer…

Daarmee kun je programma’s en widgets verwijderen.

Het zoekt andere mappen met dezelfde naam en bijbehorende onderdelen op je systeem en biedt die aan voor verwijdering.

Meestal blijven die andere mappen staan als je een programma verwijdert. Dat is niet erg omdat je ze niet ziet, ze nemen ook bijna geen ruimte in en vertragen ook niet. Er staan vaak instellingen e.d. van programma’s in. Zo hoef je instellingen niet steeds opnieuw in te stellen (wanneer je een app verwijdert en opnieuw installeert) omdat dat in die mappen wordt opgeslagen. (bij de meeste programma’s, niet altijd)

Cachemappen worden ook verwijderd. Een cache is tijdelijke data waardoor veelgebruikte taken sneller gaan. Heel soms is een cache te vol, dan kun je zo’n map weggooien, maar over het algemeen werkt alles sneller als je die mappen gewoon laat staan. (na weggooien wordt ie toch weer opnieuw gemaakt)

Eigenlijk kun je dus niets extra’s met AppCleaner, met de Finder kun je ook programma’s verwijderen. In dit geval vindt AppCleaner ook niet wat we zoeken.

Nee klopt, iemand nog enig ander idee? Wil er graag van af namelijk.

Even voor de duidelijkheid nog, ik heb nooit apowersoft record gedownload maar de apowersoft screen recorder.

[quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-apowersoft_audiodevice-verwijderen/#post-2844640 time=1434278384]Wat ik straks even doe is een andere Mac erbij pakken en de Extensions-map vergelijken met mijn Mac. Ik denk dat het een toegevoegde .kext is, maar zonder herkenbare naam. Mogelijk kan ik terugvinden wat dan die naam wel precies is.[/quote] Hehe, mijn ogen zijn ook weer open.

Het ding staat wel gewoon bij naam genoemd in de map.

Ga dus naar root > Systeem > Bibliotheek > Extensions > ApowersoftAudioDevice.kext en verwijder die.

Let op, nooit andere dingen weggooien in die map en verder ook niets aanpassen.
Doe je dat toch, dan leidt dat mogelijk tot herinstallatie van je Mac.

Herstart daarna je Mac.

Edit: getest en dat werkt.

Waar staat root? (sorry heb pas sinds 1,5 week een macbook)

root is het begin van je schijf.

Daar staan de mappen Bibliotheek, Gebruikers, Programma’s en Systeem.

Als je in de voorkeuren van de Finder onder navigatiekolom onder ‘‘Apparaten’’ de bovenste optie aanvinkt (dat is de naam van je Mac) dan kun je er via daar makkelijk op komen.

Dat ik dit zo uitleg komt omdat er drie Bibliotheek-mappen zijn. Eentje voor je systeem in het algemeen, eentje in de Systeem-map en eentje in je thuismap. (die laatste is standaard verborgen)