[Opgelost] Hotspot instellen met oudere apparaten en software?

Hallo,

Ik wil een persoonlijke hotspot creeeren met mijn iPhone 4s iOS 8.3 en mijn MacBook Air met OS 10.6.8.
Nu lukt dat niet en Apple zegt dat ik mijn iPhone moet upgraden naar 10 en mijn Air naar Sierra. Voor de computer ben ik niet zo bang, maar ik vrees dat als ik iOS 10 op mijn telefoon zet, hij het niet trekt en vreselijk langzaam wordt en voordurend vast zal lopen, of erger. Bij de upgrade van 6 naar 8 was het al een flinke achteruitgang.

Wie heeft hier ervaring mee, hoe doet jouw iPhone 4s het op iOS 10?
PS: Mijn telefoon heeft 16G en hij staat bijna vol (vnl met muziek). Ik probeer wel ongeveer 1G vrij te houden, dus ik ruim regelmatig op.

P-Jay

Ik vind het maar een raar verhaal over dat upgraden naar os10 en Sierra. Wat lukt er eigenlijk precies niet? Kun je geen netwerk aanmaken of kan de MacBook niet inloggen?

TheBigZ het is me niet helemaal duidelijk wat er hier bedoeld wordt: dat iOS 10 helemaal niet meer werkt op de 4S? De persoon van Apple die ik aan de lijn had, zei dat je nooit updates aangeboden zijn die niet compatibel zijn met je apparaat.
Maar misschien bedoelde je wat anders, dan hoor ik het graag.

fatboysmart:
De computer en de telefoon maken geen contact. Niet via usb en ook niet draadloos. De overige stappen ernaartoe verliepen wel goed. Ik heb wel drie kwartier met apple support aan de lijn gezeten en er is vanalles geprobeerd. De enige mogelijkheid was dan nog upgraden.
Uiteindelijk verscheen het blauwe balkje gedurende een paar seconden, waarbij er ook geen verbinding te maken was (computer gaf nog steeds aan niet met internet verbonden te zijn bij het openen van een webpagina), maar dat balkje viel al snel weer weg.

Wat dus precies het euvel is, weet ik niet.

[quote=P-Jay url=https://www.onemorething.nl/community/topic/hotspot-instellen-met-oudere-apparaten-en-software/#post-3093568 time=1505071064]TheBigZ het is me niet helemaal duidelijk wat er hier bedoeld wordt: dat iOS 10 helemaal niet meer werkt op de 4S?

[/quote]
Precies.

Je zou natuurlijk ook nog antwoord kunnen geven in het draadje met dezelfde vraag die je eerder hebt gestart bij de buren. Wie weet, komt er wat uit…

Goeiedag wat voor antwoord zou ik moeten geven? Kan je wat duidelijker zijn?
En de buren, geen idee wie je daarmee bedoelt?

Als jij wat kunt met mijn vraag dan hoor ik het graag natuurlijk.

TheBigZ goed dat ik dat weet ik had zelf ook al zo’n vermoeden. Raar dat Apple het an adviseert. Maar ja dat is dan wel kans op het verkopen van een nieuwe telefoon :twisted:

Dit: http://www.macfreak.nl/forums/topic/29/211/hotspot-instellen-op-oudere-telefoon/

Oh, dat is toch wel doorgekomen! Ik kreeg een bericht dat ik niet kon inloggen of iets dergelijks, weet niet meer precies, ergens liep het vast, vandaar dat ik hiernaartoe gekomen ben.
Maar goed, weer even OT: er is dus niemand die een idee heeft hoe ik de hotspot actief kan krijgen?

Probleem is opgelost!
:smiley: