[opgelost] iBook g3 met/zonder Internetverbinding

Nu nog even een browser vinden waar ik iets meer mee kan dan met Safari.

Mazzel dat ik zelf nog wat oude sites heb die helemaal niet aan de moderne standaards voldoen. . :wink:

TenFourFox is de enige serieuze optie denk ik, heb dat destijds uitgezocht. Die wordt juist bijgehouden om nog mee te kunnen met de huidige standaarden. Er zijn uiteraard oude browsers geschikt voor G3 (hier, artikel uit 2008…), die zullen hetzelfde probleem hebben als Safari.

Dat betekent dat je 10.4.11 moet installeren, anders blijft het behelpen met het internet. Of dat dan weer handig is of überhaupt kan met 128 MB durf ik niet te zeggen, ik zie op Wikipedia dat 256 MB het minimum is. Catch-22. Of kan er geheugen bijgeprikt?

KarelWillem op 29 januari 2021 om 10:59 Pfff…. daar had ik zelf ook aan kunnen denken inderdaad.
Nou, dat lijkt me niet. Want je moet het maar net weten dat WEP wel kan, en WPA weer niet. En bij de ene AirPort kaart gaf ie nog een foutmelding, maar bij de andere weer niet (zoals die van jou).

Ik heb daar in die tijd aardig wat tijd in gestoken voordat ik precies wist wat er aan de hand was.

Ach ja, dat ga je krijgen als je de antiekhandel in gaat.

Maar het is wel leuk om zo’n ding weer werkend te zien.

Ik heb als browser nu Classilla draaien.

Dat is nog een paar stappen terug, want die draait in de OS 9 omgeving.

En die crasht als ik een iPhone 12 wil bestellen. Flauw hoor.

En anders een wifi dongle; https://www.bol.com/nl/p/wifi-dongel-300-mb-s-usb-wifi-adapter-draadloos-internet/9200000109484008/?bltgh=rxp40vYjVz4jrbgdPspJtw.1_43.47.ProductTitle

KarelWillem, ik heb onlangs een volledig vernielde iMac G4 (bolletje) naar de milieustraat gebracht. Wel eerst de geheugenkaart eruit gehaald. Ik kan nergens zien hoe groot deze is, maar allicht groter dan je oude iBookG3. Als deze kaart past op je iBook G3, kun je hem zo gratis van me krijgen.

Volgens mij zijn die niet compatible.

penseel op 29 januari 2021 om 14:26 En anders een wifi dongle; https://www.bol.com/nl/p/wifi-dongel-300-mb-s-usb-wifi-adapter-draadloos-internet/9200000109484008/?bltgh=rxp40vYjVz4jrbgdPspJtw.1_43.47.ProductTitle
Ja, veel succes om die werkend te krijgen. . :)

Dat ging zelfs op een G4 al niet echt bijzonder fijn.

Maar ik heb Internet als dat nodig mocht zijn, dus een dongle is niet echt noodzakelijk.

Hier op een iMac G4 werkt perfect met een dongle.

Dan ben je ook wel wat systeemversies verder.

Maar zoals al gezegd; er is geen dongle nodig.