[OPGELOST] Illustrator - laatste ankerpunt -> previewlijn naar 1e ankerpunt

Ola.

Ik heb iets geks, zoals de titel omschrijft.
Waarschijnlijk een of ander commando ingetikt, waardoor dit begonnen is.

Voorbeeld:

Eerste ankerpunt, tweede ankerpunt, derde ankerpunt. Bij de derde zie je dan meteen een (preview)lijn ontstaan naar het eerste ankerpunt. Ook al maak ik 20 ankerpunten, het laatste ankerpunt geeft een (preview)lijn weer naar het eerste ankerpunt.

Hoe zet ik dit uit, ik kan het maar niet vinden.

Thanks.

Command + u

Nee, dat is het niet, dat is een hulplijn die dan zichtbaar wordt.
Dit is iets anders. Stel ik heb een vulling blauw.

Ik zet 3 ankerpunten neer (driehoek).
Het laatse ankerpunt heb ik nog niet verbonden met het eerste ankerpunt.
Hij laat dan al wel de blauwe driehoek zien.

Volgens mij is dit heel normaal als je een pad met vulling aan het tekenen bent. Het laatste ankerpunt zal altijd de kortste weg naar het beginpunt zoeken (in dit geval een driehoek). Zelf teken ik die paden standaard zonder vulkleur.

Test eens wat er gebeurd als je het met vulling en een stroke doet. Je zult zien dat ie de vulling 'sluitend' maakt, maar je lijn niet. Totdat je je pad sluit...

Zo, ik ben nodig aan een broodje toe!

Een collega van mij kwam met dit probleem. Ik trek nooit met paden meteen met lijnen en vullingen. Sterker nog, ik heb het nog nooit gedaan en werk al een jaar of tien met Illustrator. Een soort gewenning denk ik. Na het gesloten pad geef ik het object pas een lijn of vulling.

Heb het net zelf zitten doen en inderdaad, de normaalste zaak van de wereld hahaha. En dan nu lunchen!