[Opgelost] iMovie wil niet naar tweede scherm

Ik heb een tweede scherm aan mijn iBook hangen. Tot nu toe werkt dat met alles prima. Gewoon het gewenste programma van het 1e naar het 2e scherm slepen.

Het lukt me echter niet om iMovie naar het tweede sherm te slepen! :frowning: Iemand enig idee hoe dat komt? De resolutie van beide schermen is hetzelfde, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

2e scherm aan een iBook? Hoe doe je dat? Ik dacht dat een iBook alleen kon repliceren (heet t geloof ik)?

Ja, dat is ook zo. Maar je kunt dit gewoon softwarematig kraken, zodat je wel een tweede scherm kunt gebruiken.

En volgens mij is iMovie nogal gehecht aan zijn schermplaats. Zelfs op het eerste scherm kun je er niet veel mee schuiven.

[quote:77b696bd8f="Paul_B"]2e scherm aan een iBook? Hoe doe je dat? Ik dacht dat een iBook alleen kon repliceren (heet t geloof ik)?[/quote:77b696bd8f]

Je kan aan een aantal modellen iBooks (waaronder mijn G3-800) gewoon een tweede scherm hangen, alleen heeft Apple dit bewust om zeep geholpen (de schoften :evil:). Ik keek daar ook behoorlijk van op en ben sindsdien ook absoluut niet meer zo te spreken over Apple!

Zie hier een topic daarover. Daar kun je ook een link vinden naar een ander topic (waar over het tweede scherm werd gesproken) en -daar- kun je weer een link vinden naar een artikel over hoe het allemaal werkt! :smiley:

(Maar je kunt ook direct hier heen gaan. ;-))

Wel eerst HEEL GOED lezen!!! Het schijnt namelijk dat je modellen die het NIET ondersteunen om zeep kunt helpen als je toch een poging doet! Op een iBook G3-800 werkt het in elk geval goed.

Maar al met al weet ik dus nog steeds niet waarom ik mijn scherm niet kan slepen. :frowning: Het vreemde is dat iedere applicatie zich ook anders gedraagt.

Sleep ik bijvoorbeeld programma’s als Safari of mail van onder naar boven (mijn tweede scherm staan boven de iBook), dan zie ik mijn cursor wel bewegen, maar het venster blijft in de eerste plaats beneden staan totdat de cursor in het tweede scherm hoog genoeg staat zodat het venster daar ook zou passen. Vervolgens “schiet” het gesleepte venster in één keer naar het tweede scherm.

Sleep ik echter Internet Explorer naar boven dan gaat dat meteen, dus halverwege het slepen staat het venster zeg maar voor de helft op beide schermen.

En waarom ik eigenlijk dit topic begon is dat iMovie dus gewoon helemaal niet wil verkassen. Als mijn muis-pointer helemaal bovenin het tweede scherm staat wil iMovie daar nog steeds niet naartoe. :oops:

[quote:80cfa8e167="KarelWillem"]En volgens mij is iMovie nogal gehecht aan zijn schermplaats. Zelfs op het eerste scherm kun je er niet veel mee schuiven.[/quote:80cfa8e167]

Bedankt voor deze opmerking! :smiley: Ik heb het probleem op kunnen lossen omdat ik het namelijk een beetje onzin vind. :wink:

Zo erg gehecht is iMovie namelijk niet aan zijn “plekje”, want ik kan het venster wel links en recht bijna helemaal uit beeld schuiven. Het lijkt nu dus meer op een “bug” omdat het venster door de menu balk heen moet. Mijn opstelling is dus in werkelijkheid zo:
[img:80cfa8e167]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/boven.jpg[/img:80cfa8e167]

Als ik dus “naar boven” wil, moet ik door de menubalk heen, wat iMovie gewoon vertikt. Stel ik de boel echter zo in dat OS X “denkt” dat mijn tweede scherm ernaast staat, dan kan ik iMovie wel gewoon verslepen naar het tweede venster!
[img:80cfa8e167]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/naast.jpg[/img:80cfa8e167]

Niet echt een elegante oplossing, want nu moet ik dus de muis rechts uit beeld schuiven om in het tweede scherm te komen, terwijl het in werkelijkheid BOVEN het eerste scherm staat, maar goed, het werkt in elk geval! :smiley: