[opgelost] Inloggen bij ABN AMRO lukt niet

Met Safari lukt het niet om bij de ABN AMRO bank in te loggen. Met Firefox lukt het wel. Volgens een medewerker van de ABN AMRO bank zou het wel gaan als de geschiedenis vewijderd is. Helaas is dat bij mij niet het geval.

Heb je misschien 1Blocker (adblock) geïnstalleerd?

Ik las onderlaatst dat iemand vergelijkbare problemen had bij deze bank i.c.m dit adblock systeem. Even de ABN site whitelisten was dan een mogelijkheid.

Ik heb inderdaad 1Blocker, echter het plaasen van de url op de Whitelist maakt geen verschil.

ik vermoed dat er een storing is bij ABN-Amro.
Heb hier zelf ook last van…

Dat zou best kunnen, maar dan moet die storing er toch al zeker een maand zijn, want zo lang heb ik er al last van. Het vreemde is wel dat het lukt met Firefox. Met Google Chrome weet ik niet, want heb ik niet.

hier onlangs weer opnieuw geprobeerd, en kom er weer gewoon in…

storing is hier weg… :wink:

Bij mij lukt het nog steeds niet.

Volgens de helpdesk van ABNAMRO is het een probleem van Safari zelf omdat andere browsers het wel doen. Contact opnemen met Apple is het advies.

Ad, Dat heb ik gedaan. Zie mijn 1e bericht.

Vindplaats. Heb je dan met de Apple Helpdesk gebeld?

Sorry, ik heb niet goed gelezen. Met Apple heb ik niet gebeld. Daar ik buiten de garantie ben en dan van hun hulp gebruik wil maken kost dat ? per uur, dus probeer ik het eerst maar op deze manier.

Ik begrijp het Vindplaats.
Cache legen hielp niet, geschiedenis verwijderen hielp niet en cookies verwijderen hielp ook niet. Ze hebben me ook in voorkeuren/privacy de website gegevens laten wissen en dat hielp ook niet dus toen hield het voor de ABN medewerker op en gaf hij het advies om met Apple contact op te nemen omdat het volgens hem een Safari specifiek probleem was.

Ik denk ook dat het iets anders is. Software of iets op de computer want ik heb zojuist getest en op mijn computer werkt het wel bij ABN Amro incl 1Blocker (zonder whitelist).

Misschien een andere extensie of een privacy app op de computer.

De website van ABN AMRO gebruikt een baken: Omniture, onderdeel van Adobe Analytics. Als dat wordt geblokkeerd, werkt het inloggen niet. Een Ghostery plug-in misschien?

Ik heb geen idee wat je bedoelt met Omniture en met een Ghostery plug-in. In onderstaande afbeelding kun je zien welke extensies ik geladen heb. Verder staat in mijn launchpad Adobe Acrobat reader Dc en Adobe digital editions 4.5

Een baken is een bepaald type tracker. Ghostery is maar een voorbeeld van een plug-in die dat soort trackers kan tegenhouden. Best mogelijk dat 1Blocker dat ook doet, maar dat spoort dan weer niet met de ervaring van Shmoo die wel kan inloggen met de combinatie Safari en 1Blocker. Wat ik hier niet lees, is of je al geprobeerd hebt 1Blocker uit te zetten. Dat is misschien niet wat je wilt, maar je kan daarna 1Blocker ondubbelzinnig elimineren als boosdoener. Of als oorzaak aanwijzen natuurlijk, dat kan ook nog steeds.

In Extensie heb ik het vinkje weggehaald en ook de url van de ABN AMRO op de white list geplaatst. Beiden zonder resultaat.

Dit is en blijft zoeken naar een speld in een hooiberg. Het kan ook heel goed zijn dat de TS bijv. nu al zo vaak heeft geprobeerd in te loggen dat de bank hem aan hun kant blokt omdat ze ‘duistere’ praktijken verwachten. Dan kun je natuurlijk blijven proberen en dingen uit en aanzetten maar je komt er gewoon nooit in.

Ik zou zeggen probeer het eens door de computer opnieuw op te starten en dan verbinding te maken met het mobiele internet van je telefoon. Dan koppel je de Mac zeg maar aan het KPN/Vodafone of welke provider dan ook en dan surf je even tijdelijk op het internet van je mobiel.

Sinds vorige week heb ik ook problemen met inloggen bij ABN, maar ook betalingen op een webshop via ABN.
Ik gebruik standaard Firefox, maar het probleem bleek ook via Safari. Via Opera kreeg ik de melding ‘verlopen certificaat’, dus daar ben ik niet verder meegegaan.

Ik heb van ABN een stappenplan ontvangen en dit loste het probleem voor Safari op, maar niet op Firefox. Zeer vervelend dat ABN me niet verder kan helpen. Dus ik krijg het idee dat het probleem bij ABN ligt, want ik heb de afgelopen tijd geen updates gehad van Firefox of OSX.

Ben benieuwd of iemand op het forum de oplossing weet.

Het is allemaal een beetje vreemd. Bij mij lukt het wel met Firefox, maar niet met Safari. Dit laatste ook niet als ik het stappenplan van de ABN AMRO volg. Ik heb het ook al geprobeerd door in de veilige modus op te starten, maar dat maakte geen verschil.