[opgelost] Internet via Airport werkt niet op mijn iBook?

Van de ene op de ander dag krijg ik met geen mogelijkheid meer kontakt met het Internet op mijn iBook. (Verbonden via Airport, gedeeld met een iMac)

Ik krijg de melding:
(systeemvoorkeur ‘Netwerk’ ‘Netwerkstatus’)
[i:32413597fa]Airport is verbonden met het netwerk Versatel. Airport heeft een door zichzelf toegewezen IP-adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stand brengen.
[/i:32413597fa]

Bij systeemvoorkeur ‘Delen’ ‘Internet’ staat de instelling op:
[i:32413597fa]Deel de verbinding via Airport
Met computers die gebruikmaken van Ingebouwd Ethernet[/i:32413597fa]

Ik kan dus vooral niks met die melding van Airport en het zichzelf toegewezen IP-adres.

Wie helpt?

modem herstarten wil vaak lukken, ik heb het regelmatig

Volgens mij is dit de situatie:

iBook heeft verbinding met INTERNET via Airport
iMac heeft verbinding met iBook via ETHERNET

Klopt dit?

iMac heeft verbinding via Airport en de iBook ook.

Jij moet niet generalizeren..."Internet-sharing werkt niet op iBook?" het werkt uitstekend maar volgens mij ligt aan jou voorkeuren en/of hardware.

[quote:304dff9b9a="KarelWillem"]iMac heeft verbinding via Airport en de iBook ook.[/quote:304dff9b9a]

Dan snap ik de titel van je thread niet. Als ze allebei via Airport verbinding maken, wat wordt er dan ge-shared???

I’m lost! Volgens mij is dan je probleem: iBOOK KAN GEEN VERBINDING MAKEN VIA AIRPORT

Moet het niet zijn; [i:17e641b850]Deel de verbinding via Airport Met computers die gebruikmaken van [b:17e641b850]Airport [/i:17e641b850][/b:17e641b850] ?

Dit lijkt mij logischer… toch ?

[quote:a2053993ec="MarcelK"]Moet het niet zijn; [i:a2053993ec]Deel de verbinding via Airport Met computers die gebruikmaken van [b:a2053993ec]Airport [/i:a2053993ec][/b:a2053993ec] ?

Dit lijkt mij logischer… toch ?[/quote:a2053993ec]

Volgens mij is delen geen issue. Titel van de thread is zojuist ook aangepast.

Ik heb de titel inmiddeld aangepast. Dat bracht schijnbaar toch wat verwarring.

Je deelt één internetverbinding. Dan ‘share’ je toch? Of ben ik nu helemaal de weg kwijt.

In ieder geval stond dat internetscharing altijd aan.

@MarcelK: Dat zou je wel denken, maar dat gaat dus niet.
Je moet delen via Airport en dan kun je alleen maar ‘ingebouwd ethernet’ kiezen of je kiest voor delen via ‘ingebouwd ethernet’ en dan kun je zowel ‘ethernet’ als ‘airport’ kiezen. Alleen dan gebeurt er iets heel anders (nml. het communiceren tussen de twee computers zelf).

[quote:488dfcac85="KarelWillem"]Ik heb de titel inmiddeld aangepast. Dat bracht schijnbaar toch wat verwarring.

Je deelt één internetverbinding. Dan ‘share’ je toch? Of ben ik nu helemaal de weg kwijt.

In ieder geval stond dat internetscharing altijd aan.

[/quote:488dfcac85]

Internet sharen houdt in dat één van je compu’s een internetverbinding heeft en de ander via die compu verbinding maakt met het WWW. Dat je met twee compu’s inlogt op een Airport Basestation (of vergelijkbaar access point) heet geen internet delen.

Dat is helemaal duidelijk. :D

Maar hij doet het nog steeds niet. :frowning:

Het bleek dat de iBook stond in te loggen op twee netwerken. Airport en Tiscali.

Na het verwijderen van het Tiscali netwerk, deed alles het weer.
Vreemd, maar opgelost.