[opgelost] Internetstoring van 2-10-2008?

Vanochtend heb ik een flinke tijd met Mail zitten klooien. Er wilde maar niet verstuurd worden.

Op de site van Onine kwam ik uiteindelijk de volgende mededeling tegen:

[quote:4721afa995]2008-10-02 09:48:12 - Landelijke internetstoring
Door een landelijke netwerk storing zijn momenteel veel websites niet bereikbaar. [/quote:4721afa995]

Nog meer mensen last van dit gebeuren?

Ik dacht handig te zijn door mijn mail te versturen via: http://www.mail2web.com/
Maar die ligt er dus ook uit.

n.b. Mag ik mijn eigen topic bewerken wanneer ík dat nodig vind? :wink:

Niks gemerkt, waarschijnlijk een stroring in het netwerk van Online? en alleen daar.

Nergens last van hier (Ziggo - Den Haag)

Ik vermoed dat de mensen die er last van hebben niet gaan reageren... :P

Maar hier iig nog helemaal niets gemerkt van een storing.

[b:fdedad8fb8]Ziggo amersfoort [/b:fdedad8fb8]

al 3 dagen lang ellende: website;s bijna of helemaal niet bereikbaar-mail ontvangen en verzenden erg traag… :cry:
ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.

Online beweert dat het een landelijke storing is. Dus ik was wel benieuwd.

[quote:8492522ee8="Maced.2"]ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.[/quote:8492522ee8] Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super! (de standaard DNS dingen die Ziggo toewijst zijn namelijk echt een regelrechte ramp)

208.67.222.222
208.67.220.220

[quote:f1f498a3b2="sven-"][quote:f1f498a3b2="Maced.2"]ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.[/quote:f1f498a3b2] Voeg eens de twee onderstaande DNS adressen toe (zijn van OpenDNS). Sinds ik deze gebruik werkt het internet weer super!

208.67.222.222
208.67.220.220[/quote:f1f498a3b2]

geweldige TIP…Thanks alles werkt weer. :smiley: :smiley:
maar ondanks dat is het wel een zooitje daar bij ZIGGO…voorheen nooit geen ellende gehad [casema 3 jaar]
maar binnenkort ga ik over op glasvezel van XMS eens kijken wat dat is… :smiley: :smiley:

[quote:515d569c26="Maced.2"][b:515d569c26]Ziggo amersfoort [/b:515d569c26]

al 3 dagen lang ellende: website;s bijna of helemaal niet bereikbaar-mail ontvangen en verzenden erg traag… :cry:
ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.[/quote:515d569c26]

Ben teruggebeld door Ziggo. Storing is voorbij. even je modem en eventuele router resetten. ik heb weer internet zoals het hoort.

[quote:4665fa8878="Maced.2"]maar ondanks dat is het wel een zooitje daar bij ZIGGO......voorheen nooit geen ellende gehad [casema 3 jaar][/quote:4665fa8878] Klopt. Voor mij geldt precies hetzelfde verhaal. Ik snap niet hoe een naamsverandering (ja, en natuurlijk die fusie) zoveel ellende teweeg kan brengen.

[quote:c66c206b64="Jeroen Ruiter"][quote:c66c206b64="Maced.2"][b:c66c206b64]Ziggo amersfoort [/b:c66c206b64]

ik had berepen dat het helemaal mis is met de DNS van ZIGGO.[/quote:c66c206b64]

Ben teruggebeld door Ziggo. Storing is voorbij. even je modem en eventuele router resetten. ik heb weer internet zoals het hoort.[/quote:c66c206b64]

en nou maar hopen dat het blijft werken :wink:
En word een tijd dat daar de server mannetjes eens een shop onder hun kont moeten hebben :stuck_out_tongue:

Ziggo heb ik 2 jaar geleden aangeschaft en toen het nog Casema was, had ik nooit problemen. volgend jaar ga ik verhuizen richting het westland en daar is nog geen ziggo. moet in toekomst wel mogelijk zijn. toch twijfel ik of ik wil blijven.

Op m'n werk er ook last van..ook bij Online....idd. landelijk. Wij zitten in Hardenberg (overijssel)

Heb ook nog maar es gevraagd hoe t zat met het geregeld uitvallen van de internetverbinding van ADSL.

Krijg je het standaard antwoord - kabels vervangen e.d. schiet je niets mee op

is UPC een optie?

Vanmorgen had ik nergens last van (Ziggo/Online). De laatste weken is het wel ruk, surfen gaat van geen meter, downloaden gaat zonder problemen. Inet dat er geregeld uitklapte, al is dat laatste gelukkig over.

Ook hier in het Hoge Noorden problemen met internet en Mail. Mijn provider is Online (maar vandaag bijna Offline)

Ik gebruik de verloren tijd maar om Mail eens even helemaal opnieuw te installeren.

Dat deed de laatste tijd nogal vervelend, dus ik pleur lekker alles weg en begin helemaal opnieuw.

Nog een geluk dat OMT het wel goed doet. :smiley:

OMT heeft het al die keren netjes gedaan tijdens de problemen die ik had met Ziggo. 1 van de weinige websites die ik kon bezoeken zonder problemen.

Hier ondervind ik problemen met Apple.com, verder eigenlijk niets voor zover.. (gelukkig hebben we de iPhone nog :P)

Ik heb wat betreft het laden van internet-pagina's de laatste weken eigenlijk geen problemen gehad, maar nu ik dit hoor, bedenk ik met dat mijn download-snelheid wel ver onder de normale snelheid ligt. Ik haal nog niet eens 25% van de snelheid waarmee ik normaal download... :?